بمب‌افکن بی۵۲ امریکایی به دستور جو بایدن مواضع طالبان را هدف قرار می‌دهد

رسانه‌های خارجی گزارش کرده‌اند که هواپیمای بی۵۲ امریکایی به دستور جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا، مواضع طالبان را هدف قرار می‌دهد.

روزنامه‌ی تایمز به نقل از چند منبع دفاعی در امریکا گزارش کرده است که پرواز هواپیمای بی۵۲ از پایگاه العدید قطر به مقصد افغانستان انجام می‌شود.

طبق این گزارش، این هواپیمای بمب‌افکن که توانایی حمل ۳۲ تُن بمب را دارد، قرار است مواضع طالبان را در اطراف شهرهای کلیدی قندهار، هرات و لشکرگاه هدف قرار دهد.

منابع امریکایی به تایمز گفته‌اند که برای ادامه‌ی حملات هوایی پس از ۳۱ آگست [تاریخ پایان ماموریت نظامی امریکا در افغانستان] از قبل تصمیم گرفته شده است.

به گزارش روزنامه‌ی تایمز، بازگشت بمب‌افکن بی۵۲ پس از وقفه‌ی دست‌کم یک ساله، واضح‌ترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا مجبور است پروازهای روزانه‌ی خود را نه تنها برای توقف طالبان، بلکه برای کمک به نیروهای هوایی درحال مبارزه افغانستان تشدید کند.

این همه درحالی است که اخیرا فشار نظامی طالبان بر مراکز شهرها افزایش یافته است و این گروه مراکز ولایت‌های نیمروز و جوزجان را تصرف کرده‌ است.

در چند روز گذشته نیز نیروهای امریکایی مواضع طالبان را در لشکرگاه هدف قرار داده بودند.

با توجه به این تهدیدها، امریکا و بریتانیا به شهروندان‌شان توصیه کرده‌اند که به افغانستان سفر نکنند و اگر در این کشور بسر می‌برند، فورا از طریق پروازهای تجاری افغانستان را ترک کنند.