ولسوالی دوربابای ولایت ننگرهار
Attaullah khogyani

در ولسوالی دوربابای ننگرهار کسانی که با طالبان همکاری کنند، یک میلیون افغانی جریمه می‌شوند

منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که براساس فیصله‌ی بزرگان قومی ولسوالی دوربابای این ولایت، هر کسی که با مخالفان مسلح دولت همکاری کند، یک میلیون افغانی جریمه می‌شود.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار امروز (جمعه، ۱۵ اسد) در رشته‌تویتی نوشته است که براساس این فیصله، خانه‌ی شخصی که با مخالفان مسلح دولت همکاری کند، نیز به آتش کشیده می‌شود.

آقای خوگیانی نوشته است که بزرگان قومی در ولسوالی دوربابا همچنین فیصله کرده‌اند که در مناطق‌شان به هیچ کسی اجازه‌ی ویران‌گری را نمی‌دهند.

به‌گفته‌ی او، بزرگان قومی و در رأس آنان، همیش گل مسلم در حضور شمشاد عمر، ولسوال ولسوالی دوربابا گفته‌اند که فیصله‌ی جدید را در نخست بر خانواده‌هایی تطبیق می‌کنند که طی یک هفته‌ی آینده‌ی اعضای خانواده‌ی‌شان از صفوف طالبان و همکاری با این گروه بیرون نکنند.

پیش از این، در ولسوالی اسپین‌غر ولایت ننگرهار نیز بزرگان قومی فیصله کرده بودند که در مناطق‌شان به طالبان جای نمی‌دهند و هر کسی که با طالبان همکاری و یا اعضای این گروه را پناه بدهد، از ولسوالی اخراج و با جریمه‌ی نقدی مواجه خواهد شد.

ولایت ناامن ننگرهار در شرق افغانستان موقعیت دارد. این ولایت با پاکستان مرز مشترک دارد و در بخش‌هایی آن جنگ‌جویان گروه طالبان نیز حضور و فعالیت تروریستی دارند.