جو بایدن
REUTERS

جو بایدن: اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز طالبان است

همزمان با افزایش حملات طالبان و تلاش این گروه برای تصرف مراکز ولایات، جن ساکی، سخن‌گوی کاخ سفید گفته است که رییس‌جمهور جو بایدن احساس می‌کند که زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان فرا رسیده است.

به نقل از سفارت امریکا، جن ساکی گفته است: «رییس‌جمهور بایدن احساس می‌کند و اظهار کرده که دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آموزش، تجهیزات و نیروی کافی را در اختیار دارند و اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با تجاوز و خشونت طالبان است.»

از سوی هم، سفارت امریکا در تویتی نوشته است که اگر گروه طالبان ادعا می‌کند که مشروعیت بین‌المللی می‌خواهد، ادامه‌ی حملات آنها را به مشروعیت مورد نظرشان نزدیک نمی‌کند.

سفارت امریکا افزوده است که طالبان باید به جای کارزار نظامی، انرژی خود را صرف روند صلح کند. این سفارت یک بار دیگر بر تأمین آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در جنگ تأکید کرده است.

سفارت امریکا پیشتر نیز حملات اخیر طالبان بر مراکز شهرها را محکوم کرده و گفته بود که این حملات «خشونت‌بار» با تعهد طالبان مبنی بر یافتن راه‌حل سیاسی از طریق مذاکره، مغایرت دارد.

این درحالی است که در سه روز اخیر، مراکز چهار ولایت از جمله نیمروز در جنوب‌غرب و شبرغان، سرپل و قندوز در شمال و شمال‌شرق کشور به‌دست طالبان سقوط کرده است.

روز گذشته بمب‌افکن بی۵۲ امریکایی به دستور جو بایدن مواضع طالبان را در شبرغان هدف قرار داد. گزارش شده است که این بمب‌افکن امروز بر فراز شهرهای سرپل و تالقان نیز پرواز کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *