اردوغان

اردوغان: طالبان از ما خواسته که میدان هوایی کابل را اداره کنیم، اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه می‌گوید که طالبان از انقره خواسته‌اند تا میدان هوایی کابل را اداره کند. آقای اردوغان این اظهارات را امروز (جمعه، ۵ سنبله) پیش از سفرش به بوسنی و هرزگوین با خبرنگاران مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوغان افزوده است که ترکیه تا کنون تصمیمی در پاسخ به درخواست طالبان نگرفته است، اما گفت‌وگوها با این گروه هنوز هم در جریان است. به‌گفته‌ی اردوغان، پیش از هر گونه تصمیم‌گیری در مورد میدان هوایی کابل، باید آرامش در کابل برقرار شود.

از سوی هم، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از رجب طیب اردوغان نوشته است که روند خروج نیروهای ترکیه از افغانستان ادامه دارد و در اسرع وقت به پایان خواهد رسید.

رییس‌جمهور ترکیه در واکنش به انفجارهای روز گذشته در اطراف و ورودی میدان هوایی کابل، گفته است: «ملت ترکیه فاجعه و حمله‌ی تروریستی دیروز در کابل را محکوم می‌کند. این واقعیت که داعش در چنین روندی این اقدام را انجام داده، نشان می‌دهد که اینها چه گروهی خطرناکی در منطقه و جهان هستند.»

در انفجارهای روز گذشته در کابل بیش از ۱۰۰ نفر از جمله ۱۳ سرباز امریکایی کشته و نزدیک به ۱۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. در میان کشته‌شدگان ۹۰ غیرنظامی و در میان زخمیان ۱۸ پرسنل نظامی امریکایی نیز شاملند.