وزیر خارجه‌ی قطر در کابل با کرزی، عبدالله و نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد

عبدالرحمان بن جابر آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه‌ی قطر در راس هیاتی از آن کشور امروز به کابل آمده است.

او و هیات همراهش در کابل با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و محمد حسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان دیدار کرده است.

در خبرنامه‌ی دفتر عبدالله آمده است که او و کرزی از نقش و تلاش‌های دولت قطر برای تأمین صلح و میزبانی از روند مذاکرات تشکر و قدردانی کرده و درباره‌ی تحولات اخیر افغانستان و ایجاد نظام همه‌شمول بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، وزیر خارجه‌ی قطر گفته است که کشورش بدون مداخله در امور داخلی افغانستان به تلاش‌های خود برای تأمین ثبات در این کشور ادامه می‌دهد.

در همین حال، محمد نعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته‌تویتی نوشته است که وزیر خارجه‌ی قطر با نخست‌وزیر و شماری دیگر از سرپرست‌وزیران این گروه درباره‌ی روابط دوجانبه، کمک‌های بشری، پیشرفت اقتصادی آینده و تعامل جهان با طالبان بحث کرده‌اند.

به‌گفته‌ی محمدنعیم، رهبری طالبان در این دیدار توافق‌نامه‌ی دوحه را برای افغانستان یک دستاورد تاریخی خوانده و بر تعهد طرف‌های ذی‌دخل به آن تاکید کرده‌اند.

طبق معلومات سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان، وزیر خارجه‌ی قطر در این دیدار بر دوام روابط نیک با افغانستان و جلب کمک‌های جهانی به این کشور اطمینان داده است.

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، این نخستین سفر رسمی وزیر خارجه‌ی قطر به کابل گفته شده است.