نورالدین ترابی
AP

یک مقام طالبان: مجازات شدید و اعدام‌ها دوباره شروع می‌شود

ملا نورالدین ترابی، یکی از بنیان‌گذاران طالبان گفته است که مجازات اعدام و قطع دست را که در حکومت قبلی طالبان در افغانستان اجرا می‌شد، دوباره از سر می‌گیرند.

ترابی این اظهارات را در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس مطرح کرده و افزوده است که این گونه مجازات در حکومت جدید ممکن است در حضور مردم اجرا نشود.

او ادعای بی‌عدالتی در مورد اعدام‌های طالبان در گذشته را که هر از گاهی در حضور مردم در یک استدیوم ورزشی در کابل اجرا می‌شد، رد کرده و به جهانیان در مورد «دخالت» در کار حاکمان جدید افغانستان هشدار داده است.

ترابی به آسوشیتدپرس گفته است: «همه ما را به خاطر مجازات‌هایی که در ورزشگاه انجام می‌دادیم، مورد انتقاد قرار دادند، اما ما هرگز در مورد قوانین و مجازات‌های آنان چیزی نگفته‌ایم. هیچ کس حق ندارد که در مورد چگونگی وضع قوانین به ما بگوید. ما از اسلام پیروی خواهیم کرد و قوانین خود را بر مبنای قرآن وضع خواهیم کرد.»

در گزارش آسوشیتدپرس از ترابی به‌عنوان مسئول زندان‌های حکومت جدید طالبان نام برده شده است. او در حکومت قبلی طالبان وزیر عدلیه و وزیر امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

در حاکمیت قبلی طالبان، قاتلان محکوم به مرگ اعدام، دست سارقان قطع و کسانی که به سرقت از شاهراه‌ها محکوم می‌شدند، با قطع‌شدن یک دست و یک پا مجازات می‌شدند.

روند محکمه‌ی متهمان در استدیوم ورزشی کابل یا در محوطه‌ی مسجد عیدگاه اغلب با حضور صدها مرد برگزار می‌شد. در آن زمان، کشورهای جهان این گونه مجازات طالبان را محکوم می‌کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *