تصدی بُست هلمند

فعالیت تصدی بُست هلمند به‌دلیل محدودیت‌های مالی متوقف شده است

مسئولان فابریکه تصدی بُست هلمند می‌گویند که به‌دلیل تحولات سیاسی اخیر و محدودیت در فعالیت بانک‌ها، فعالیت این فابریکه متوقف شده است.

فابریکه تصدی بُست هلمند ۶۳ سال پیش در زمان محمد ظاهرشاه تأسیس شده بود. این فابریکه در بخش‌های تولید پخته، روغن، پنبه‌دانه و صابون فعالیت می‌کرد.

حمیدالله مظهری، رییس تصدی بُست هلمند به روزنامه اطلاعات روز گفت که در صورت بازشدن بانک‌ها، فعالیت این فابریکه را از سر خواهند گرفت. آقای مظهری همچنین گفت که در فابریکه تصدی بُست هلمند ۱۱۴ نفر کار می‌کردند.

مظهری گفت: «در حال حاضر بودجه‌ی این فابریکه [تصدی بُست هلمند] در بانک ملی افغانستان بند است و کار فابریکه نیز متوقف شده است. اگر بودجه‌ی این فابریکه داده شود، کار را دوباره آغاز می‌کنیم. برای افراد زیادی زمینه‌ی کار فراهم می‌شود.»

به‌گفته‌ی مسئولان فابریکه تصدی بُست هلمند، تولیدات این فابریکه از کیفیت عالی برخوردار بود و در داخل و خارج از کشور بازار فروش داشت.

در همین حال، برخی مشتریان داخلی تولیدات فابریکه تصدی بُست هلمند می‌گویند که مواد تولیدی این فابریکه کیفیت خوب دارد.

این افراد از توقف فعالیت این فابریکه ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که از یک طرف ده‌ها نفر بیکار شده و از سوی دیگر مردم به احتیاجات شان که از این فابریکه تهیه می‌شد، دست‌رسی ندارند.

مردم از «حکومت طالبان» می‌خواهند که مشکلات مالی فابریکه تصدی بُست هلمند را رفع کند تا این فابریکه بتواند دوباره به فعالیت خود ادامه بدهد.

هلمند در جنوب کشور موقعیت دارد. براساس آمارها، ۸۰ درصد مردم این ولایت به زراعت و مالداری مشغول‌اند و در فصل خزان پنبه کشت می‌کنند.