تیم ملی فوتبال امید افغانستان

تیم ملی فوتبال امید افغانستان از حضور در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا باز ماند

فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرده است که سفر تیم ملی فوتبال امید افغانستان به بحرین برای شرکت در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا، لغو و حضور این تیم زیر ۲۳ سال در مسابقات منتفی شده است.

در یک اعلامیه‌ی این فدراسیون که یک‌شنبه شب (۲ عقرب) منتشر شده، دلیل لغو این سفر، شرایط نامطلوب افغانستان گفته شده است. طبق اعلامیه، علی‌رغم تلاش‌های رهبری فوتبال افغانستان، این سفر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شده است.

فدراسیون فوتبال افغانستان علاوه کرده است که پرواز به موقع برای تیم ملی فراهم نشده و رایزینی‌های رییس و سکرترجنرال این فدراسیون با کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا، وزارت خارجه‌ی قطر و دیگر بخش‌های مربوطه نتیجه‌بخش نبوده است.

در اعلامیه‌ی فدراسیون فوتبال افغانستان همچنین آمده است که با همکاری کمیته ملی المپیک و سفارت قطر در کابل به‌خاطر انتقال تیم ملی از کابل به دوحه با پروازهای تخلیه نجات نیز هماهنگی و به نتیجه رسیده بود.

فدراسیون فوتبال اما افزوده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا مطابق با قوانین برگزاری رقابت‌ها و به‌دلیل دیررسیدن تیم ملی به بحرین و در نتیجه از دست رفتن نخستین بازی برابر بحرین که در تاریخ ۲۵ اکتبر برگزار می‌شد، جواز حضور تیم ملی امید در این رقابت‌ها را صادر نکرد.

با این حال، در اعلامیه‌ی فدراسیون آمده است که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از شرایط کنونی افغانستان آگاه و به‌صورت متداوم با رهبری فوتبال کشور در ارتباط هستند.