ادعای آزار و شکنجه‌ی یک زن توسط طالبان در کابل؛ مدعی و یک زن دیگر بازداشت شدند

وزارت امور داخله‌ی گروه طالبان تأیید می‌کند دو زن از جمله زنی که دو روز پیش ادعای آزار و شکنجه از سوی مدیر جنایی حوزه‌ی یازدهم امنیتی این گروه در شهر کابل را مطرح کرده بود، بازداشت شده‌اند.

سعید خوستی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان امروز (شنبه، ۲۲ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این دو زن در شهر کابل بازداشت شده‌اند. این افراد هم‌اکنون در بازداشتگاه این گروه به‌سر می‌برند.

خوستی افزود که تحقیقات از این افراد جریان دارد. او تأکید کرد که «ممکن تا پایان امروز و یا فردا، حقایق [در مورد ادعای آزار و شکنجه توسط مدیر جنایی حوزه‌ی یازدهم امنیتی طالبان در کابل] بیان شود».

در ویدیویی که روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، یک زن ادعا می‌کند که طالبان با ورود به خانه‌‌اش، بر او «دست‌اندازی» و «بر عزتش دست‌درازی» کرده‌اند.

او که خود را خواهر یک نظامی پیشین معرفی می‌کند، همچنین گفته که با دست‌اندازی طالبان سروصدا کرده است و به‌دنبال آن نیروهای این گروه او را به حوزه‌ی امنیتی منتقل کردند. این زن افزوده است که مدیر جنایی حوزه‌ی یازدهم امنیتی این گروه در حوزه از او «تقاضای [عمل] نامشروع» کرد.

او گفته است: «وقتی که من [تقاضای نامشروع طالبان] را رد کردم، مرا شلاق‌کاری کردند.» این زن گفته است که یک نیروی دیگر طالبان به مدیر جنایی این حوزه گفته که او شمالی است و نگذار که «از پیشت برود».

همچنین بر شانه‌ها و پشت این زن کبودی‌های ناشی از شلاق نیز مشاهد می‌شود. او تأکید کرده است که بخش‌های دیگر بدنش نیز از اثر لت‌وکوب طالبان کبود گشته و او نمی‌تواند آن را نشان دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *