داکتر نادر عالمی

طالبان: هشت نفر از دوستان دو قاتل داکتر عالمی را بازداشت کرده‌ایم

وزارت داخله‌ی طالبان اعلام کرده است که هشت نفر از دوستان دو رباینده و قاتل داکتر محمدنادر عالمی، متخصص صحت روانی در بلخ را بازداشت کرده‌اند.

قاری سعید خوستی، سخن‌گوی این وزارت امروز (جمعه، ۲۸ عقرب) در رشته‌تویتی، نوشته است که ربایندگان چندی پیش سه نفر به نام‌های حاجی محمدیوسف، حاجی امان‌الله و داکتر محمدنادر عالمی را ربوده بودند که دو نفر اول از نزد ربایندگان زنده نجات داده شده‌اند.

خوستی همچنین نوشته است که ربایندگان داکتر عالمی شناسایی شده و از آن جمله هشت نفر از دوستان‌شان بازداشت شده‌اند.

او افزوده است که تلاش‌ها برای بازداشت دو رباینده و قاتل داکتر عالمی جریان دارد. به‌گفته‌ی او، طالبان متعهد هستند که عاملان قتل داکتر عالمی را به سزای اعمال‌شان می‌رسانند.

نادر عالمی رییس شفاخانه روانی و عصبی عالمی و شف سرویس صحت روانی صحت عامه‌ی بلخ بود. او در تاریخ ۲۹ سنبله سال جاری توسط افراد مسلح ناشناس از ساحه‌ی «نوآباد» در ناحیه‌ی پانزدهم شهر مزارشریف ربوده شده بود.

فردین عالمی، پسر نادر عالمی در آن زمان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود: «شش یا هفت فرد مسلح سوار بر یک [عراده] موتر هایلکس مسیر راه آقای عالمی را که از شفاخانه به طرف خانه می‌آمد، مسدود کردند. سپس به او گفتند که مریض دارند و باید همراه شان بروند.»

صبح امروز مسئولان صحی در بلخ در صحبت با رسانه‌ها تأیید کردند که داکتر عالمی از سوی ربایندگان به قتل رسیده است. جسد او امروز در قبرستان «خواجه آهودوش» مزارشریف به خاک سپرده شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *