احمدفواد پیرزاد

احمدفواد پیرزاد، جراح اعصاب شفاخانه علی‌آباد کابل از کلینیک شخصی‌اش ربوده شد

داکتر احمدفواد پیرزاد، استاد دانشگاه علوم طبی کابل و شف دیپارتمنت جراحی اعصاب شفاخانه علی‌آباد، از معاینه‌خانه‌ی شخصی‌اش واقع در کارته چهار شهر کابل ربوده شده است.

یک منبع معتبر از دانشگاه علوم طبی کابل این خبر را در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد. منبع گفت که او روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۴ دلو) توسط افراد مسلحی که رنجر نظامی در اختیار داشته‌اند، اختطاف شده است.

به‌گفته‌ی منبع، افراد ملبس با یونیفورم نظامی و مسلح با سلاح ثقیله و خفیفه حوالی ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر روز گذشته، زمانی که داکتر پیرزاد مشغول معاینه‌ی مریضان بوده، وارد کلینیک او شده و از وی خواسته است که مریضی را در داخل موتر رنجر معاینه کند.

منبع علاوه کرد که داکتر پیرزاد زمانی که طرف موتر رفته، افرا مسلح او را داخل موتر انداخته و با خود برده‌اند. به‌گفته‌ی منبع، پس از چند لحظه موبایل داکتر پیرزاد نیز خاموش شده و تا کنون هیچ اطلاعی از او ندارند.

با این حال، همکاران احمدفواد پیرزاد از مسئولان امنیتی و استخباراتی طالبان خواسته‌اند تا هرچه زودتر پیرزاد را از نزد کسانی که او را ربوده‌اند، رها کنند.

مسئولان امنیتی و همچنین سخن‌گویان طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند. منبعی که با روزنامه اطلاعات روز صحبت کرده، گفت که طالبان برای آن‌ها نیز پاسخ واضح و روشن ارایه نکرده‌اند.

در کم‌تر از یک ماه اخیر این دومین داکتر جراح اعصاب است که در کابل ربوده می‌شود. در تاریخ ۲۱ جدی داکتر نجیب‌الله سکندر، ترینر دیپارتمنت جراحی اعصاب شفاخانه تخصیی جمهوریت و رییس فدراسیون تکواندوی کشور از سوی افراد ناشناس در کابل ربوده شده بود.

سکندر در تاریخ ۲۴ جدی از سوی نیروهای استخبارات طالبان رها شد و در آن زمان، نظرمحمد مطمیین، رییس کمیته‌ی المپیک افغانستان که از سوی طالبان تعیین شده، گفته بود که نیروهای استخبارات طالبان هشت نفر را در پیوند به اختطاف داکتر سکندر بازداشت کرده‌اند.

پیشتر از آن، داکتر نادر عالمی، متخصص صحت روانی در ولایت بلخ ربوده شده بود و دو ماه پس از ربوده‌شدن‌اش به قتل رسید. او مالک شفاخانه روانی و عصبی عالمی و شف سرویس صحت روانی صحت عامه‌ی بلخ بود.