ولسوالی جاغوری

یک صراف در جاغوری غزنی توسط افراد مسلح زخمی شد

مسئولان محلی گروه طالبان در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که یک صراف در ولسوالی جاغوری این ولایت توسط مردان مسلح زخمی شده است.

محمدنبی امین‌الله، ولسوال طالبان برای جاغوری امروز (شنبه، ۲۰ قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد روز پنجشنبه (۱۸ قوس) در روستای «سبزچوب» این ولسوالی رخ داده است.

او از این صراف به نام «محمدظاهر» نام برد و افزود که افراد مسلح موتر او را در هنگام برگشت از بازار «سنگماشه» به سمت خانه‌اش در روستای سبزچوب، متوقف و سپس اقدام به اختطاف او می‌کنند.

به گفته‌ی محمدنبی امین‌الله، در هنگامی که این فرد متوجه هدف این افراد می‌شود، دست به مقاومت می‌زند و آنان بر این صراف هجوم آورده، او را زخمی می‌کنند.

او تأکید کرد که افراد مسلح سه نفر بوده و پس از زخمی‌کردن این صراف از منطقه فرار می‌کنند. به گفته‌ی او، این فرد پس از آن در حالت بی‌هوشی توسط ساکنان روستا از کنار سرک یافت شده بود.

این صراف هم‌اکنون برای تداوی به شهر کابل منتقل شده است.

ولسوالی طالبان برای جاغوری اما در مورد دزدیده‌شدن اموال این صراف چیزی نگفت، ولی تأکید کرد که این رویداد تحت بررسی طالبان قرار دارد.

با این حال، منابع مردمی در ولسوالی جاغوری به روزنامه اطلاعات روز گفتند که افراد مسلح خود را به این صراف از نیروهای طالبان معرفی کرده بودند. آنان افزودند که این افراد پس از زخمی‌کردن او، پولش را با خودشان برده‌اند.

همچنین آنان تأکید کردند که با تسلط طالبان، ناامنی‌ها در ولسوالی جاغوری و سایر ولسوالی‌های همجوار آن افزایش یافته است.

در تاریخ ۴ عقرب هم اجساد پنج نفر از جمله چند باشنده‌ی ولسوالی جاغوری در ولسوالی قره‌باغ در همجواری جاغوری یافت شده بود. منابع در آن هنگام گفته بودند که این افراد از خانه‌های‌شان بیرون و سپس به قتل رسیده بودند.

بدن این افراد کبود و آثار شکنجه نیز بر آن‌ها مشاهده می‌شد.