بریتانیا ۷۵ میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند

وزارت امور خارجه‌ی بریتانیا می‌گوید که این کشور ۷۵ میلیون پوند معادل ۹۹.۵ میلیون دالر امریکایی به افغانستان کمک می‌کند.

لیز تراس، وزیر خارجه‌ی بریتانیا روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۱ قوس) در نشست سران گروه هفت (جی۷) گفت که کشورش این بسته‌ی کمکی ۷۵ میلیون پوندی را به عنوان کمک اضطراری به مردم افغانستان مدنظر گرفته است.

به گفته‌ی او، از این کمک بریتانیا برای تهیه‌ی مواد غذایی و صحی، سرپناه و آب در زمستان پیشرو استفاده می‌شود. این کمک به مردم افغانستان از طریق سازمان ملل متحد، صندوق بشردوستانه‌ی افغانستان، برنامه‌ی جهانی غذا، سازمان بین‌المللی مهاجرت، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، صندوق جمعیت سازمان ملل و کمیته‌ی بین‌المللی نجات صورت می‌گیرد.

این بسته‌ی کمکی ۷۵ میلیون پوندی بریتانیا بخشی از تعهدات ۲۸۶ میلیون پوندی این کشور است که در جریان سال جاری به افغانستان تعهد شده است.

وزیر خارجه‌ی بریتانیا تأکید کرد که کشورش به نجات جان افغان‌ها مصمم است و در این راستا تلاش می‌کند. به گفته‌ی او، وضعیت بشری در افغانستان دلخراش است و حدود ۲۳ میلیون نفر در این کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.

در نشست گروه هفت، افزون بر بریتانیا شش اقتصاد دیگر توسعه‌یافته‌ی جهان هم شرکت دارند. در این نشست سران گروه هفت روی واکنش هماهنگ بین‌المللی به بحران افغانستان و چگونگی تعامل با طالبان بحث و گفت‌وگو شده است.