پاکستان به هر طالب روزانه چهار هزار افغانی معاش می‌پردازد

اطلاعات روز: مقام‌های فرماندهی پولیس ولایت هلمند در جنوب کشور می‌گویند، حکومت پاکستان به هر جنگ‌جوی طالب در این ولایت، روزانه چهارهزار افغانی معاش می‌دهد. در کنار این به گفته‌ی مقام‌های پولیس هلمند، طالبان از حمایه‌ی مالی و نظامی شماری از کشورهای عربی نیز برخوردارند.

جمعه‌گل همت، فرمانده پولیس ولایت هلمند به تازگی به طلوع نیوز گفت، حکومت پاکستان به هر جنگ‌جوی طالب که در ولسوالی سنگین این ولایت در برابر نیروهای امنیتی کشور می‌جنگند، روزانه چهار هزار افغانی معاش می‌دهد و این مبلغ، نشان می‌هد که معاش جنگ‌جویان طالب، چند برابر بالاتر از نیروهای امنیتی است.

سنگین از ولسوالی‌های نا امن ولایت هلمند است که چند ماه پیش به دست طالبان سقوط کرد اما نیروهای امنیتی کشور در یک عملیات چند روزه، جنگ‌جویان طالب را از مرکز این ولسوالی بیرون راندند و پس از آن، نیروهای طالبان در برخی از مناطق اطراف ولسوالی سنگین، جابجا شدند.

در حال حاضر درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی سنگین و برخی ولسوالی‌های دیگر ولایت هلمند جریان دارد. جمعه‌گل همت، فرمانده پولیس این ولایت گفت، از سه ماه به این سو، درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی‌های سنگین، موسی قلعه، ناوه، نادعلی و مارجه این ولایت ادامه دارد.

او افزود، برای پشت‌بانی از نیروهای امنیتی کشور، به برخی از این ولسوالی‌ها نیروی تازه نفس فرستاده شده است. همت در ادامه صحبت‌هایش ابراز نگرانی کرد که نیروهای امنیتی کشور در ولایت هلمند با جنگ افزارهای پیش‌رفته و سنگین مجهز نیستند. اما او اطمینان داد، نیروهای امنیتی در همین حالت هم توانایی سرکوب شورشیان را دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *