وزارت داخله: عملیات طالبان پنجابی را سرکوب خواهیم کرد

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ هشدار می‌دهد، اگر شورشیان، عملیاتی را زیر نام «طالبان پنجابی» در کشور راه‌اندازی کنند، از سوی نیروهای امنیتی سرکوب خواهند شد. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت، روزگذشته به رسانه‌ها گفت، قبل از نیز طالبان به حمایت پاکستان، عملیاتی را زیر نام‌های مختلف در کشور راه‌اندازی کردند، اما به شکست مواجه شدند.

او افزود، هدف از را‌ه‌اندازی عملیات تازه‌ی طالبان زیرنام «طالبان پنجابی» این است، تا آنان بتوانند شکست‌های گذشته‌ی شان را جبران کنند. از سویی هم، صدیقی گفت که چنین گروه‌ها از سوی پاکستان ایجاد و به منظور بی‌نظمی در کشور فرستاده می‌شوند. او اطمینان داد، نیروهای امنیتی کشور از لحاظ جسمی و روانی توانایی مبارزه با شورشیان را دارند.

این اظهارات درحالی مطرح شد که چندی پیش تروریستان اعلام کردند، عملیات شان را زیرنام «طالبان پنجابی» در برخی از مناطق افغانستان افزایش خواهند داد.

از سویی هم، مقام‌های ریاست امنیت ملی، افزایش عملیات شورشیان را زیرنام «طالبان پنجابی»‌، کار استخبارات پاکستان دانسته و گفته‌اند، این کار بخاطر تبلیغ جنگ روانی در کشور صورت می‌گیرد.

عبدالحسیب صدیقی، سخن‌گوی این ریاست روزگذشته در کابل به رسانه‌ها گفت، پاکستان همواره چنین گروه‌های تروریستی را برای ایجاد نا امنی در کشور حمایت کرده است. مقام‌های حکومتی بارها گفته‌اند که لانه‌های تروریزیم در پاکستان است و این کشور تروریستان را برای ایجاد نا امنی در افغانستان می‌فرستد.

چندی قبل وزارت داخله‌ی کشور نیز گفته بود، پاکستان بیش از 160 گروه تروریستی را برضد افغانستان تمویل و تجهیز می‌کند. شورای امنیت ملی کشور نیز از افزایش مشاروان پاکستانی در صفوف طالبان خبر داده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *