کمک‌های مالی حکومت به آسیب دیدگان حمله انتحاری غزنی

اطلاعات روز: شورای وزیران در نشست نوبتی خود به ریاست محمد کریم خلیلی، معاون دوم ریاست جمهوری، کمک‌های مالی را برای آسیب دیدگان حمله انتحاری غزنی درنظر گرفته است. نمایندگان غزنی در این نشست،  گزارش مفصل را از حادثه‌ی خونین اخیر غزنی ارائه کرده است.

در خبرنامه‌ی ارسالی اداره‌ی امور به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده؛ اعضای شورای وزیران پس از بحث‌های همه‌جانبه، فیصله کردند، تا 25 درصد معاش یک ماهه‌ی‌شان را به آسیب دیدگان حادثه‌‌ غزنی کمک کنند. از سویی دیگر این شورا گفته، حکومت باید یک مقدار پول را به مصدومین حادثه و جبران خساره‌‌ی مارکیت‌ها و دکان‌ها نیز کمک کند.

از سویی هم شورای وزیران فیصله کرده تا شورای امنیت ملی در یک وقت معیین، نشستِ خاص را برای ارزیابی چگونگی حادثه و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی، در ولایت غزنی برگزار کند. این شورا گفته، ارگان‌های قوای مسلح کشور، تا برگزاری نشست شورای امنیت ملی، اقدام‌های لازم را برای تأمین امنیت ولایت غزنی روی دست گیرند.

از سویی هم، شورای وزیران به وزارت‌ها و ادارات دولتی دستور داده، به هم‌کاری وزارت مالیه، ادارات ولایتی شان را که در حادثه اخیر غزنی تخریب شده اند؛ در مدت یک هفته بازسازی و فعال کنند. در حمله انتحاری اخیر غزنی‌، بیش از ده‌ها ساختمانی ادارات دولتی و غیر دولتی تخریب شده بود.

همچنان شورای وزیران، کمیته ملی مبارزه با حوادث را موظف کرده که فراخوان ملی را جهت جلب کمک‌های ملی و بین‌المللی سازمان‌دهی کند و مساعدت‌های عاجل دولت را به آسیب دیدگان ولایت غزنی انتقال دهد.

به روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته، ۱۹ مهاجم، نخست دو موتر بمب‌گذاری شده را در نزدیک اداره امنیت ملی، اداره‌ی جنایی فرماندهی پولیس، قرار گاه پولیس نظم عامه و قطعه واکنش پولیس غزنی انفجار دادند و پس از ورد به یک هوتل، به اداره امنیت ملی این ولایت تیراندازی کردند. در این رویداد، 45 تن کشته و بیش از 300 تن دیگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *