مخالفت زنان با برقع

مخالفت زنان با برقع؛ طالبان: با تحریک بیگانگان، اشتباه نکنید

اعتراض زنان به حجاب اجباری با واکنش تند طالبان مواجه شده‌ است. وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه گفته است کسانی که با حجاب مخالفت می‌کنند، مخالف قرآن و پیامبر اسلام هستند. این وزارت از زنان معترض خواسته است که با «تحریک بیگانگان، اشتباه نکنند».

امروز (یک‌شنبه، ۲۶ جدی) شماری از زنان معترض در شهر کابل برقع را از سر زنی بیرون کردند و آن‌را دور انداختند. معترضان پوشش برقع را فرهنگ «عقب‌مانده» پاکستانی خوانده و می‌گویند آن‌را نمی‌پذیرند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در واکنش به این اقدام گفته است که حجاب یک حکم قرآنی است و فرد مسلمان با آن مخالفت نمی‌کند.

خبرگزاری دولتی باختر به نقل از مسئولان این وزارت نوشته است کسانی که با حجاب مخالفت می‌کنند، مخالف قرآن و پیامبر است.

بلال کریمی، معاون سخن‌گوی طالبان نیز در تویتی نوشته است که این گروه به حوصله‌مندی و آرامی به پیش می‌رود و اقدامات‌شان سنجیده و مؤثر خواهد بود.

کریمی همچنین نوشته است: «آخرین تحرکات ضداسلام و کشور نشان داد که در دل‌های دشمنان ما عناد و نفرت به اوج خود رسیده و این‌ها به هر عمل پست و زشت دست می‌اندازند. ما تمام عناصر را که از خارج دیکته می‌شوند، از ریشه می‌شناسیم.»

پس از تسلط طالبان، محدویت‌های گسترده‌ای علیه زنان وضع شده است. از جمله زنان در حال حاضر از کار محروم‌اند و همچنین دختران بالاتر از صنف ششم امسال نتوانستند مکتب بروند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *