حادثه ترافیکی در شاهراه سالنگ

۳۰ نفر در یک حادثه ترافیکی در مسیر شاهراه سالنگ زخمی شدند

در نتیجه‌ی یک حادثه ترافیکی در مسیر شاهراه سالنگ در شمال کابل، دست‌کم ۳۰ نفر زخمی شده‌اند. این حادثه بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۳ حوت) در ساحه‌ی «چوگگ» شاهراه سالنگ رخ داده است.

خبرگزاری دولتی باختر که زیر نظر طالبان نشرات دارد، در تویتی به نقل از مسئولان حفظ و مراقبت سالنگ‌ها نوشته است که بی‌احتیاطی راننده علت اصلی این حادثه بوده است.

در تصاویری که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که یک عراده موتر مسافربری مربوط شرکت ترانسپورتی خاواک، تخریب شده است.

جزئیات بیشتر در مورد چگونگی وقوع این حادثه منتشر نشده و در مورد وضعیت صحی زخمیان نیز چیزی گفته نشده است.

در کم‌تر از دو هفته‌ی اخیر این سومین حادثه ترافیکی است که در سالنگ شمالی رخ داده است. در تاریخ ۲۲ دلو یک عراده موتر حامل مرغ در ساحه‌ی دوشاخ از جاده منحرف شده بود که در نتیجه‌ی آن دو نفر جان باختند.

در تاریخ ۲۹ دلو نیز در نتیجه‌ی برخورد یک عراده موتر مسافربری نوع ۵۸۰ با یک عراده موتر باربری در مربوطات سالنگ شمالی، دست‌کم ۱۲ نفر زخمی شدند. راننده و کلینر موتر مسافربری نیز شامل زخمیان این حادثه بودند.

در آخرین مورد، بعد از ظهر روز گذشته موتر حامل رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت پنجشیر در ساحه‌ی دوشاخ سالنگ شمالی از جاده منحرف شده بود که در نتیجه، پنج نفر به‌شمول خود او زخمی شدند.

شاهراه سالنگ یکی از پرترددترین شاهراه‌های افغانستان است که کابل را با دست‌کم نُه ولایت در شمال کشور وصل می‌کند.

سالنگ‌های شمالی و جنوبی به‌دلیل سردی هوا در فصل زمستان شاهد برف‌باری‌های سنگین می‌باشند که هر از گاهی جاده به‌روی ترافیک مسدود نیز می‌شود.

مسئولان ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها همواره به رانندگان توصیه می‌کنند که هنگام عبور از این مسیر احتیاط را در نظر گرفته و زنجیر یا چین با خود داشته باشند.