اطلاعات روز

تعطیلی اداره‌ی پاسپورت در کابل؛ بیش از صد متقاضی: هفت ماه است که منتظریم

بیش از صد نفر از متقاضیان پاسپورت می‌گویند که آنان در زمان حکومت پیشین برای اخذ پاسپورت در کابل ثبت‌نام کرده بودند و پول آن‌را هم در زمان حکومت طالبان پرداخته‌اند؛ اما با گذشت نزدیک به هفت ماه تا کنون پاسپورت دریافت نکرده‌اند.

این افراد که شمارشان به ۱۰۶ نفر می‌رسد در یک «عذرنامه‌» عنوانی وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست طالبان نوشته‌اند که آنان ساکنان ولایت‌ها هستند و برای اخذ پاسپورت چندین‌بار به کابل آمده و در حال حاضر در هتل‌ها زندگی می‌کنند.

آنان می‌گویند به‌خاطر این‌که پول پاسپورت را در کابل پرداخته و در این‌جا ثبت کرده‌اند، در ولایت‌ها برای آنها پاسپورت نمی‌دهند.

این شمار از متقاضیان پاسپورت، در عذرنامه‌ی‌شان گفته‌اند که طی یک ماه اخیر که اداره مرکزی پاسپورت در کابل باز بود، این اداره آنان را فریب داده است.

آنان نوشته‌اند: «نه پول ما را می‌دهند و نه پاسپورت را. از این بیشتر مایان نه پول کرایه موتر داریم و نه مصرف هتل که روز و شب خود را سپری کنیم.»

این افراد افزوده‌اند که برخی افراد در مدت یک الی دو روز پاسپورت می‌گیرند؛ اما آنان با گذشت هفت ماه تا کنون موفق نشده‌اند.

آنان از وزارت داخله‌ و رییس جدید پاسپورت حکومت سرپرست طالبان خواسته است که خواست‌شان رسیدگی کنند.

یکی از سخن‌گویان وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست طالبان به پیام خبرنگار اطلاعات روز در این زمینه پاسخ نداد.

این درحالی است که اداره‌ی مرکزی پاسپورت امروز برای چندمین‌بار تعطیل شد.

طبق اعلام وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست طالبان، اداره پاسپورت به‌دلیل تراکم متقاضیان و پایین‌بودن ظرفیت عرضه خدمات، برای چهار روز تعطیل شده است.

افزایش بیکاری و بحران اقتصادی، مهاجرت گسترده‌ای شهروندان را در پی داشته و به این دلیل شمار متقاضایان پاسپورت نیز افزایش یافته است.