بیش از 50 نفر در یک حادثه‌ی ترافیکی در شاهراه کابل-غزنی کشته و زخمی شدند

اطلاعات روز:‌ مقام‌های محلی ولایت میدان‌وردک در غرب کابل تأیید کردند، بر اثر حادثه‌ی ترافیکی در مسیر شاه‌راه کابل-غزنی، 17 تن کشته و 35 تن دیگر زخمی شدند. عطاالله خوگیانی، سخن‌‌گوی والی این ولایت به رسانه‌ها گفت، وضعیت 20 زخمی این رویداد وخیم بود و برای تداوی، به شفاخانه‌های کابل انتقال داده شده‌اند.

این رویداد شام پنج‌شنبه (27‌ سبنله) در مسیر شاه‌راه کابل-غزنی در منطقه‌‌ی بادام باغ در مربوطات ولسوالی نرخ ولایت میدان‌وردک رخ داد. خوگیانی گفت، در منطقه‌ی یاد‌شده‌ موتر تیزرفتار نوع کرولا با بس مسافربری 303 تصادف کرده که بر ثر آن، تمام شش سرنشین کرولا، به‌شمول دو زن، کشته و نیز یازده مسافر بس کشته و 35 تن دیگر آن زخمی شدند.

او دلیل وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی رانندگان هر‌دو وسیله‌ی نقلیه خواند و گفت، راننده‌ی بس 303 قبل از رسیدن نیروهای امنیتی به محل رویداد‌ فرار کرده است. شاه‌راه کابل-غزنی از راه‌های مهم و پر‌خطر در کشور به شمار می‌رود. چندی پیش نیز در این مسیر دو موتر نوع نفت‌کش تصادف کردند که بر اثر آن‌ هر‌دو‌ راننده کشته شدند.

بی‌احتیاطی رانندگان، سرعت زیاد موترها، نبود علایم ترافیکی و خرابی جاده‌ها بر اثر حملات انفجاری،‌ از عوامل اصلی حادثه‌ی خونین ترافیکی در مسیر شاه‌راه کابل-غزنی عنوان شده‌اند. بر اساس معلومات مقام‌های میدان‌وردک، در شش ماه اخیر در نتیجه‌ی حوادث ترافیکی در این شاه‌راه دست‌کم 75 تن جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *