عملیات تازه علیه طالبان در هلمند آغاز می‌شود

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت هلمند در جنوب کشور اعلام کردند، برای سرکوب و پاک‌سازی طالبان از این ولایت، عملیات تازه راه‌اندازی می‌شود. عمر زواک، سخن‌گوی والی این ولایت امروز در یک نشست خبری گفت، این عملیات توسط وزارت دفاع ملی، داخله و امنیت ملی کشور در آینده‌ی نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

زواک تأکید کرد، این عملیات علیه طالبان در ولسوالی سنگین ولایت هلمند آغاز می‌شود. به گفته‌ی او، در این عملیات نیروهای تازه‌نفس با تجهیزات نظامی کامل در برابر شورشیان طالب ایستادگی می‌کنند. سخن‌گوی والی هلمند افزود که در این علمیات شورشیان طالب به‌طور کامل از ولسوالی سنگین این ولایت بیرون رانده می‌شوند.

سنگین از ولسوالی‌های نا‌امن ولایت هلمند است که طالبان داخلی و پاکستانی در مرکز و برخی از مناطق این ولسوالی فعالیت گسترده دارند. آنان در تابستان سال روان با راه‌اندازی عملیات گروهی این ولسوالی را در کنترول‌شان آوردند؛ اما نیروهای امنیتی کشور در یک عملیات ویژه‌ این گروه را از مرکز سنگین بیرون راندند.

پس از آن شورشیان طالب‌ در اطراف ولسوالی سنگین ولایت هلمند مستقر شدند و از آن زمان تا کنون، به عملیات‌شان در این ولسوالی ادامه داده‌اند. با این حال، گزارش‌هایی به نشر رسیده که طالبان تلاش دارند، دوباره این ولسوالی را در کنترول‌شان در‌آورند. اما مقام‌های امنیتی اطمینان داده‌اند،‌ طالبان در این کار موفق نمی‌شوند و آرمانش را به گور خواهند برد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *