حامد کرزی: خبرهای خوشی در راه است

حامد کرزی رییس جمهور کشور در سومین سالگرد ترور برهان‌الدین ربانی گفت، در مورد انتخابات خبرهای خوشی در راه است.  او افزود: «پس از پایان صبحت‌هایم برای ترتیب مجالسی دیگری می‌روم، رهبران جهادی و نامزدان نیز در آن نشست اشتراک می‌کنند و در آینده نزدیک در مورد انتخابات خبرهای خوشی به مردم اطلاع داده می‌شود».

این درحالی است، کمیسیون مستقل انتخابات نیز دیروز اعلام کرد، به احتمال زیاد امروز نتایج نهایی انتخابات را اعلام می‌کند. در همین حال، هر دو ستاد انتخاباتی اعلام کردند، به جز یک مورد، تمام اختلاف‌ها میان آنان حل شده است. طاهر زهیر، سخن‌گوی تیم تحول و تداوم گفت، قرار بود ظهر روز شنبه‌ هفته‌ی روان هر دو نامزد دور دوم انتخابات در ارگ ریاست جمهوری دیدار و باهم به توافق نهایی برسند.

ولی او مشخص نکرد، در حال حاضر دقیقاً نامزدان روی کدام مورد اختلاف دارند. با این حال، فضل الرحمان اوریا، سخن‌گوی تیم اصلاحات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله می‌گوید، هر دو رهبر بعد از گفتگوهای زیاد روی همه‌ی موارد به توافق رسیدند و فقط روی نحو اعلام نتایج نهایی انتخابات اختلاف باقی مانده است.

او ابراز امیدواری کرد، نامزدان در این مورد به زودی به توافق نهایی برسند و کار حکومت جدید آغاز شود. اوریا گفت، اگر نتایج انتخابات براساس تفاهم نامزدان اعلام شود، رییس جمهور، رییس اجراییه و حکومت آینده مشروعیت خود را در نتیجه توافق سیاسی هر دو تیم بدست می‌آورند. تیم عبدالله  باور دارد، در انتخابات تقلب صورت گرفته و در روند تفتیش آرا نیز شفافیت در نظر گرفته نشده؛ به همین دلیل نتایج آن اعتبار ندارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *