از بین بردن بوی سیر

مؤثرترین راه از بین بردن بوی سیر این است که ترکیبات سلفری مولد این بو را از دهان حذف کنید. این کار را می‌توانید با مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه انجام دهید. هم‌چنین باید زبان خود را حتماً مسواک بزنید. این کار برای از بین بردن بوی سیر بسیار مهم است. سایر راه‌کارهایی که به شما معرفی می‌کنیم نیز می‌توانند کمک کنند. شما می‌توانید از این راه‌ها قبل یا بعد از مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که حذف ترکیبات سلفری باید حتماً صورت بگیرد و این راه‌ها را نمی‌توان جاگزین حذف ترکیبات کرد. اگر شما بدون این که ترکیبات سلفری را از بین ببرید، از راه‌های زیر استفاده کنید، اقدامات شما در کاهش بوی سیر تأثیر چندانی نخواهند داشت.

لیموترش

استفاده از لیموترش در کاهش بوی سیر بسیار مؤثر است. لیمو هم‌چنین می‌تواند باکتری‌های مولد بوی بد دهان را از بین ببرد. سعی کنید بعد از خوردن سیر یک تکه لیموترش را در دهان خود بگذارید و بمکید. هم‌چنین اگر دست شما بوی سیر گرفته است، می‌توانید با استفاده از آب لیمو، این بو را از بین ببرید.

گشنیز تازه

در بسیاری از مواقع، سرآشپزها در کنار سیر از گشنیز نیز برای پخت غذا استفاده می‌کنند، زیرا گشنیز بوی سیر را کاهش می‌دهد. می‌توانید برای کاهش بوی سیر، بعد از مصرف آن مقداری گشنیز تازه‌ را خام بجوید.

چای

چای، خصوصاً چای سبز و چای نعناع، حاوی پلی‌فینول است. پلی‌فینول ترکیبات سلفری که سیر ایجاد می‌کند را از بین می‌برد. سعی کنید هنگام خوردن سیر یا پس از آن چای بنوشید.

هِل، نعناع، رازیانه

این دانه‌ها و گیاهان معطر می‌توانند مانند گشنیز بوی سیر را کاهش دهند.

شیر

در مطالعاتی که در سال 2010 صورت گرفت، ثابت شد که مصرف شیر می‌تواند بوی سیر را کاهش دهد. محققان معتقدند که چربی موجود در شیر تأثیر ترکیبات سلفری را در دهان کاهش می‌دهد. در نتیجه‌‌ تأثیر شیر پرچرب در این خصوص، بیش از شیر کم‌چرب است.

ساجق بدون قند

جویدن ساجق می‌تواند بوی سیر را بپوشاند و درعین‌حال تکه‌های سیر را که بوی سیر را منتشر می‌کنند، از بین دندان‌های شما خارج کند.

دانه‌های قهوه

بسیاری از افراد معتقدند که جویدن دانه‌های کامل قهوه یا آسیاب شده‌ی آن پس از خوردن سیر، می‌تواند بوی سیر را کاهش دهد، البته لازم نیست این دانه‌ها را بخورید. می‌توانید پس از جویدن، آن‌ها را از دهان خود خارج کنید.

استفاده از مکمل‌های سیر

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که سیر را به خاطر خواص غذایی و درمانی آن مصرف می‌کنند، می‌توانید به جای مصرف سیر، از مکمل‌های آن استفاده کنید. این مکمل‌ها خواص سیر را دارا هستند؛ اما بوی بدی ندارند. امیدواریم با استفاده از این راه‌ها، بتوانید بوی سیر را از بین ببرید یا حداقل تأثیر آن را کاهش دهید.

دیدگاه‌های شما
  1. He is in long term relationship but his woman is still madly attracted
    to him. Everything about wild sexuality includes extreme seductions, fantasies, sexual ravishes and intense orgasms.

    These are not really good topics to discuss about during
    first date because they are complicated issues.

  2. On lung channels and spleen, this herb affect in a fast way.

    If you have just brought home herbal fiberblend
    a puppy make sure it has all of its shots. Here is how plans with no deductible work there are exceptions.
    Red wine is widely recognized worldwide to have benefits, but it still has a few counter effects when you drink it.
    Companies produce high potent vitamin C supplements,
    not because they’re more effective, but because
    there’s little cost in manufacturing them.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *