بدرفتاری با مهاجران افغانستان در ایران

«بدرفتاری با مهاجران افغانستان»؛ وزارت خارجه‌ی طالبان مسئولان سفارت ایران را «احضار» کرد

به‌دنبال نشر گزارش‌ها در مورد «بدرفتاری» با مهاجران افغانستانی، احمد یاسر، معاون رییس دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون اول نخست‌وزیر طالبان در تویتی نوشته است که وزارت خارجه‌ی این گروه مسئولان سفارت ایران را احضار کرده است.

وزارت خارجه‌ی طالبان نیز گفته است که فیضان‌الله ناصری، رییس ریاست دوم سیاسی این وزارت روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۸ حمل) با مسئولان سفارت ایران در مقر وزارت خارجه دیدار کرده است.

حفیظ ضیا احمد، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان در رشته‌تویتی نوشته است که در این دیدار در مورد بدرفتاری نیروهای انتظامی و مرزی ایران با مهاجران افغانستانی صحبت شده است.

به‌گفته‌ی او، فیضان‌الله ناصری در این دیدار «نگرانی و احساسات حکومت و مردم افغانستان» را با مسئولان سفارت ایران شریک کرده است.

حفیظ ضیا احمد همچنین نوشته است که دو طرف در این دیدار بر لزوم پرهیز از اقداماتی که ممکن است به هر دو کشور و ملت‌ها آسیب وارد کند، تأکید کرده‌اند.

این درحالی است که اخیرا ویدئوهایی متعددی از «بدرفتاری» با مهاجران افغانستانی در ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

مسئولان سفارت افغانستان در تهران به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که هر گونه ادعای «بدرفتاری» با مهاجران افغانستانی را بررسی می‌کنند.