ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان

طالبان گزارش نیویارک‌ تایمز درباره‌ی کشتار نظامیان پیشین را «مغرضانه» خواندند

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست طالبان، گزارش روزنامه‌ی امریکایی نیویارک تایمز درباره‌ی کشتار و ربودن نظامیان حکومت پیشین را تکذیب کرده و آن‌را «مغرضانه» خوانده است.

مجاهد شام امروز (چهارشنبه، ۲۴ حمل) در تویتی نوشته است که طالبان عفو عمومی اعلام کرده و هیچ نیروی این گروه حق ندارد از کسی انتقام بگیرد.

نیوریارک تایمز وعده‌ی طالبان مبنی بر عفو عمومی را یک «ادعای دروغ» خوانده و گفته است که طالبان از اعلام عفو عمومی به‌عنوان بهانه و به‌دام‌انداختن نظامیان پیشین استفاده کرده‌اند.

گزارش تحقیقی این رسانه نشان می‌دهد که تنها در شش ماه نخست حکومت طالبان، ۴۹۰ نظامی و کارمند حکومت پیشین به دست این گروه کشته و یا ناپدید شده‌اند. گفته شده است که در میان قربانیان بستگان نظامیان و کارمندان پیشین نیز شامل‌اند.

در این گزارش تحقیقی آمده است که طالبان در ۳۲ ولایت دست به کشتار و ربودن نظامیان و کارمندان حکومت پیشین زده‌اند. بر اساس این گزارش، تنها در ولایت بغلان ۸۶ نظامی پیشین در شش ماه نخست حکومت طالبان، توسط جنگجویان این گروه کشته شدند.

سخن‌گوی طالبان با رد این گزارش گفته است که نیویارک تایمز تلاش کرده با «همچو راپور بی‌اساس خود بین افغان‌ها کدورت و عداوت‌افگنی کند».

پیش از این نهادهای حقوق بشری از جمله دیدبان حقوق‌بشر و عفو‌بین‌الملل نیز در گزارش‌هایی طالبان را به قتل‌های انتقام‌جویانه صدها نظامی حکومت پیشین متهم کرده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *