عبدالله عبدالله از افغانستان خارج شد

عبدالله عبدالله کابل را به مقصد هند ترک کرد

منابع نزدیک به داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه در دولت پیشین تأیید می‌کنند که او امروز کابل را به مقصد هند ترک کرده است.

یک منبع معتبر به اطلاعات روز گفت که عبدالله نخست به دبی و از آنجا به دهلی نو خواهد رفت. هدف از این سفر عبدالله دیدار با خانواده‌اش گفته شده است.

عبدالله عبدالله خودش نیز امروز در پیامی به مناسب عید سعید فطر گفته است که به‌دلیل مسافرت شخصی برای چند روز در خارج از کشور خواهد بود.

با این حال، منبع می‌گوید که سفر آقای عبدالله در توافق با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان انجام شده است.

به‌گفته‌ی او، امیرخان متقی در دیدار سه ماه پیش با عبدالله، به او گفته بود هر زمانی که وقت مناسب فرا برسد، می‌تواند سفر کند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

از سوی هم، سفر عبدالله به هند درحالی انجام می‌شود که پیشتر گزارش‌هایی در مورد ممنوع‌الخروج بودن حامد کرزی و آقای عبدالله منتشر شده بود.

آقای کرزی خود در ماه حوت سال گذشته در گفت‌وگو با شبکه العالم گفته بود که «مشکلاتی برای خروج از افغانستان برای من و عبدالله عبدالله وجود دارد».

منبعی که با اطلاعات روز صحبت کرده، همچنین گفته است که طالبان درخواست‌های مکرر حامد کرزی برای سفر به بیرون از کشور را رد کرده‌اند.

پس از سقوط کابل و فرار محمداشرف غنی به امارات متحده‌ی عربی، حامد کرزی و عبدالله عبدالله از جمله چهره‌های سیاسی اند که در کابل باقی ماندند.