مادر یک نظامی پیشین در لوگر؛ طالبان پسرم را بازداشت کرده‌اند و از سرنوشت او بی‌خبرم

مادر یک نظامی حکومت پیشین می‌گویند که طالبان حدود یک‌ونیم ماه پیش پسرش را در ولایت لوگر بازداشت کرده‌اند و آنان اکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت او ندارند.

این نظامی پیشین سید علی رضا موسوی نام دارد. در نوار تصویری از مادر سید علی رضا که به روزنامه اطلاعات روز فرستاده شده، او می‌گوید که بارها از مسئولان محلی طالبان در لوگر در مورد سرنوشت پسرش پرسیده، اما هیچ کسی به او چیزی نمی‌گویند.

با این حال، برخی دیگر از نزدیکان سید علی رضا به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که او باشنده‌ی روستای «سیدا کلنار» مرکز لوگر است و در حکومت پیشین در چارچوب پولیس محلی لوگر وظیفه انجام داده است.

به‌گفته‌ی نزدیکان سید علی رضا، خانواده‌ی او بارها تلاش کردند تا به کمک محاسن سفیدان محلی او را از بند طالبان رها کنند، اما طالبان به درخواست آنان پاسخ رد داده‌اند.

سید علی رضا دو کودک خُردسال دارد و نزدیکان او می‌گویند که این کودکان در فراق پدرشان گریه می‌کنند.

پس از تسلط طالبان، موارد گسترده‌ای از قتل و بازداشت نظامیان پیشین توسط طالبان گزارش شده است. درحالی که این گروه عفو عمومی اعلام کرده بود.

اخیرا روزنامه‌ی امریکایی نیوریارک تایمز هم وعده‌ی طالبان مبنی بر عفو عمومی را یک «ادعای دروغ» خوانده و گفته است که طالبان از اعلام عفو عمومی به‌عنوان بهانه و به‌دام‌انداختن نظامیان پیشین استفاده کرده‌اند.

گزارش تحقیقی این رسانه نشان می‌دهد که تنها در شش ماه نخست حکومت طالبان، نزدیک به ۵۰۰ نظامی و کارمند حکومت پیشین به‌دست این گروه کشته و یا ناپدید شده‌اند.