طالبان در ننگرهار از تسلیمی ۶۳ داعشی خبر دادند

مسئولان امنیتی طالبان در ننگرهار می‌گویند که با میانجی‌گری بزرگان قومی، ۶۳ عضو داعش تسلیم شده‌اند.

داکتر بشیر، رئیس استخبارات طالبان در ننگرهار امروز (دوشنبه، ۱۹ ثور) در یک نشست خبری گفت که این افراد توسط رهبر طالبان عفو شده‌اند. او افزود که افراد تسلیم‌شده، پس از تسلیمی فعالیت مسلحانه نداشته‌اند.

رئیس استخبارات طالبان در ننگرهار علاوه کرد که داعشی‌هایی که تسلیم شده‌اند شرایط خاصی دارند. به گفته‌ی او، این افراد با خود سلاح ندارند و از وسیله‌ی نقلیه و تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. هم‌چنین در صورت نقل مکان از جایی به مکان دیگر، طالبان را در جریان می‌گذارند.

محمد امین که پیش از این با داعش فعالیت‌های ضد طالبان انجام داده، در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز از اقدامات گذشته‌ی خود پیشمانی کرده و می‌گوید که دیگر علیه طالبان فعالیت نخواهد کرد.

طالبان در حالی از تسلیمی داعش خبر می‌دهند که این گروه اخیرا مسئولیت حمله‌های مرگبار علیه غیرنظامیان از جمله شیعیان را به عهده گرفته است. با این وجود طالبان می‌گویند که داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارند و شکست خورده‌اند.

داعش در گذشته بیشتر در ولایت‌های شرقی افغانستان از جمله در ننگرهار و کنر فعالیت داشتند. حکومت پیشین بارها شکست این گروه در این دو ولایت را اعلام کرده بود.

طی هفته‌های اخیر، داعش مسئولیت حمله‌ها علیه غیرنظامیان در بلخ و قندز را به عهده گرفته است. با این حال نگرانی از گسترش داعش در شمال افغانستان وجود دارد.