دیدار توماس وست با فعالان افغان در ترکیه

توماس وِست: رهبران سیاسی افغانستان برای حل بحران، روند سیاسی را ترجیح می‌دهند

توماس وِست، نماینده‌ی ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که چهره‌های سیاسی معتقدند که خشونت راه خوبی برای مردم افغانستان نیست و برای حل بحران، روند سیاسی را ترجیح می‌دهند.

آقای وِست به‌تازگی در ترکیه با روزنامه‌نگاران، بانک‌داران، فعالان حقوق بشر، نمایندگان مجلس پیشین و مقام‌های حکومت پیشین دیدار کرد است.

او دوشنبه‌شنب (۹ جوزا) در رشته‌تویتی نوشته است که هدف از این نشست‌ها شنیدن بسیاری از دیدگاه‌ها در مورد راه پیش رو در افغانستان بود.

وِست اضافه کرده است که جامعه بین‌المللی باید رویکرد خود را با مشوره با تمام اقشار مردم افغانستان اساس‌گذاری کند.

او افزوده است که در دیدارهایش درباره‌ی سرمایه‌گذاری و تجارت نیز صحبت کرده که نیاز به بررسی مسیرهای بهینه و بهبود اعتماد در بخش بانکداری رسمی است. به‌گفته‌ی وِست، راه حل آسانی وجود ندارد، اما نباید اجازه داد که بانک‌ها شکست بخورند.

نماینده‌ی ویژه امریکا در ادامه افزوده است که با چهره‌های سیاسی که او هفته‌ی گذشته صحبت کرده، معتقدند که خشونت راه خوبی برای مردم افغانستان نیست و ترجیح می‌دهند و مشتاق درگیرشدن در روند سیاسی هستند.

او در عین حال ابراز ناامیدی کرده است که در حال حاضر چنین فرآیندی در جریان نیست.

گروهی از چهره‌های سیاسی که خودشان را شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان معرفی می‌کنند، اخیرا در ترکیه یک نشست برگزار کرده بودند و در قطع‌نامه‌ای گفته‌اند که طالبان بیش از این سبب ویرانی افغانستان نشوند و برای حل معضلات، مذاکره کنند.

چهره‌های سیاسی گفته بودند که هیچ گروهی با زور و فشار نتوانسته است در افغانستان حاکمیت پایدار داشته باشد. آنان افزوده بودند که تلاش می‌کنند تا از راه گفت‌وگو حکومت فراگیر در افغانستان شکل گیرد و در صورتی‌که این تلاش‌ها نتیجه ندهد، روی گزینه‌ی نظامی غور خواهند کرد.

دیدگاه‌های شما
  1. اقای توماس وست نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان
    جناب شان حالت بحرانی افغانستان را برسی میکند ویا با وطن فروشان دیدو باز دید میکند جناب شان بیایند با مردمیکه در داخل افغانستان زندگی میکند وبا حکومت فعلی که قدرت بدست دارند وبالای مردم هرنوع ظلم را روا می‌دارند صحبت کند وراه حل را جستجو کند که خواست مردم چیست وچی نوع حکومت میخواهند
    کار نیست معاش نیست تحصیل نیست ازادی بیان نیست
    اگر این وطن فروشان در زمان اش به مردم کشور خیانت نمیکردند کشور به این حالت نمیرسید باز هم امریکا پشت وطن فروشان را گرفته دیگر مردم از انها بیزارند
    جناب شان بیایند با حکومت فعلی صحبت کنند چیزیکه خواست شان است براورده سازند دیگر همه چیز خوب است تنها چیزیکه مردم را بتنگ اورده بیکاری وگرسنگی وبسته شدن مکاتب و بیکار شدن زنان از وظایف شان است
    اگر این خواسته ها براورده شود دیگر مشکل رفع شده ومردم ارام میشوند
    باید گفت که مردم از وطن فروشان سابقه بیزارند دیگر نمی خواهند که انها به وطن برگردند وحکومت کنند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *