هلمند
SM

درگیری خانوادگی در هلمند؛ یکی مادرش را کُشت و دیگری برادرش را

مسئولان محلی طالبان در ولایت هلمند می‌گویند که در دو مورد درگیری خانوادگی در ولسوالی‌های مارجه و باباجی این ولایت، دو نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حافظ راشد هلمندی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هلمند می‌گوید که روز گذشته (جمعه، ۱۳ جوزا) دو برادر در ولسوالی مارجه بر سر جوی آب زمین زراعتی دعوا کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن یکی از برادران با شلیک گلوله برادر دیگرش را زخمی کرده است.

به‌گفته‌ی هلمندی، مادر این دو برادر قصد میانجی‌گری را داشته، اما او در پی اصابت مرمی، جان باخته است. رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هلمند می‌گوید که عامل رویداد را بازداشت کرده‌اند.

در یک خبر دیگر، سه برادر در ولسوالی باباجی هلمند، برادر چهارم‌شان را با شلیک مرمی تفنگچه به قتل رسانده‌اند.

به‌گفته‌ی حافظ راشد هلمندی، یکی از این برادران بازداشت شده و در تحقیقات ابتدایی به قتل برادرش اعتراف کرده و گفته است که برادرشان را به اتهام قتل پدرش کشته‌اند.

طبق معلومات رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هلمند، فرد بازداشت‌شده گفته است که برادرش چندی پیش پدرشان را به قتل رسانده بود و آنان (سه برادر) انتقام پدر را از برادر چهارم‌شان گرفته‌اند.

مسئولان محلی طالبان می‌گویند که تلاش‌ها برای بازداشت دو برادر فراری نیز جریان دارد.

این درحالی است که از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، درگیری‌های خانوادگی و انتقام‌گیری‌های شخصی در بخش‌های مختلف کشور، از جمله ولایات جنوبی افزایش یافته است.