عکس: شبکه‌های اجتماعی

طالبان ساختمان تربیه معلم سمنگان را به مدرسه‌ی دینی جهادی تبدیل کردند

منابع محلی در ولایت سمنگان در شمال کشور می‌گویند که ساختمان تربیه معلم این ولایت از سوی طالبان به مدرسه‌ی دینی جهادی تبدیل شده است.

این منابع می‌گویند طالبان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۸ جوزا) با راه‌اندازی همایشی، تربیه معلم دولتی سمنگان را رسما به مدرسه‌ی دینی تبدیل کرده‌اند.

با این حال، یک منبع از مؤسسه تحصیلات عالی سمنگان که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که درس‌های تریبه معلم این ولایت از حدود دو سال به این طرف متوقف شده و ساختمان آن نیز خالی بوده است.

به‌گفته‌ی این منبع، ساختمان تربیه معلم سمنگان برای مدت کوتاهی به مدرسه‌ی دینی تبدیل شده و ساختمان اصلی این مدرسه در حال ساخت است.

از سوی هم، یکی از شرکت‌کنندگان همایش امروز طالبان گفت که این مدرسه دینی جهانی با هشتاد طلبه آغاز به فعالیت کرده و پس از تکمیل کار ساختمان آن، به موقعیت اصلی‌اش نقل مکان خواهد کرد.

این درحالی است که در جریان هفته‌ی گذشته ساختمان تلویزیون جهانی میترا در بلخ نیز از سوی طالبان به مدرسه‌ی دینی تبدیل شده بود. در شماری از ولایات دیگر نیز گزارش‌های مشابه از تأسیس مدرسه‌های دینی در ساختمان نهادهای آموزشی منتشر شده است.