شهر قندوز
ولایت قندوز

منابع مردمی آمار طالبان از تلفات انفجار امروز در مسجدی در قندوز را رد کردند

چندین منبع مردمی از ولسوالی امام‌صاحب ولایت قندوز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، آمار تلفات انفجار در مسجدی در این ولسوالی را که از سوی طالبان منتشر شده بود، رد کرده‌اند.

منابع معتبر به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که در این انفجار یک نفر کشته و دست‌کم ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. از این میان، ده زخمی در شفاخانه مرکزی قندوز و ۲۰ زخمی دیگر در شفاخانه مرکز ولسوالی امام‌صاحب تحت درمان قرار گرفته‌اند.

بعد از ظهر امروز (جمعه، ۲۷ جوزا) هنگام ادای نماز جمعه در مسجد روستای «الف بیردی» ولسوالی امام‌صاحب قندوز انفجار صورت گفت. نوعیت این انفجار ماین جاسازی‌شده در محراب مسجد گفته شده است.

مسئولان محلی طالبان پیشتر آمار تلفات این رویداد را یک کشته و هفت زخمی اعلام کرده بودند. عبیدالله عابدی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی قندوز می‌گوید که چگونگی وقوع این رویداد تحت بررسی است.

با این حال، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان گزارش کرده‌اند که در انفجار امروز در ولسوالی امام‌صاحب دست‌کم ۱۲ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اطلاعات روز موفق به تأیید آمار تلفات این رویداد به‌صورت مستقلانه نشده است.

مسئولیت این انفجار را تاکنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

در تاریخ دوم ثور امسال نیز مسجد مولوی سکندر در ولسوالی امام صاحب هدف یک حمله‌ی انتحاری داعش قرار گرفت که در آن ده‌ها نمازگزار کشته و زخمی شدند.