در شش حادثه ترافیکی جداگانه در هلمند یک زن جان باخت و ۱۲ نفر زخمی شدند

مسئولان محلی طالبان در ولایت هلمند می‌گویند که در پی وقوع شش حادثه ترافیکی در چهار ولسوالی این ولایت، یک زن جان باخته و ۱۲ نفر دیگر به‌شمول زنان و کودکان زخمی شده‌اند.

حافظ راشد هلمندی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هلمند می‌گوید که این حادثات روز گذشته و امروز (شنبه، ۲۸ جوزا) در ولسوالی‌های نادعلی، مارجه، باباجی و واشیر رخ داده است.

به گفته‌ی هلمندی، حادثه نخست عصر روز گذشته در منطقه‌ی «چاه انجنیر» ولسوالی نادعلی رخ داده است. در این حادثه یک عراده موتر واژگون شده و پنج زخمی بر جای گذاشته است. علت وقوع این حادثه بی‌احتیاطی راننده گفته شده است.

حادثه‌ی دوم روز گذشته در ساحه‌ی چهارراهی تعمیرات ولسوالی مارجه رخ داده، اما تلفات در پی نداشته است. در این حادثه یک عراده موتر به‌دلیل بی‌احتیاطی راننده و سرعت زیاد از جاده منحرف شده است.

حادثه‌ی دیگر در ساحه‌ی C1 ولسوالی مارجه هنگامی رخ داده است که یک موترسایکل سوار به‌دلیل سرعت زیاد واژگون شده است. در این حادثه راننده‌ی موترسایکل زخمی شده است.

همچنین در یک حادثه دیگر ترافیکی در ولسوالی مارجه‌ی هلمند، یک موترسایکل سوار یک کودک را زیر گرفته و زخمی کرده است. کودک زخمی برای درمان به شفاخانه منتقل شده است.

همین‌طور، حادثه‌ی دیگری در منطقه‌ی «لوی مانده» ولسوالی باباجی رخ داده است که در نتیجه‌ی آن یک زن و یک کودک زخمی شده‌اند. این حادثه زمانی رخ داده است که فرد موترسایکل‌سوار با آهن محافظتی کنار جاده برخورد کرده است.

در همین حال، مسئولان محلی در هلمند می‌گویند که امروز یک عراده موتر باربری در منطقه‌ی «شوراب» ولسوالی واشیر واژگون شده است که در نتیجه‌ی آن راننده‌ی موتر با دو کودک او زخمی و همسرش جان باخته است.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر وقوع حادثات ترافیکی در بخش‌های مختلف کشور افزایش یافته است. سرعت زیاد، بی‌توجهی به قواعد رانندگی و بی‌احتیاطی رانندگان از دلایل عمده‌ی وقوع حادثات ترافیکی دانسته می‌شود.