سیلاب‌ در فاریاب و بدخشان تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی برجای گذاشت

در پی جاری‌شدن سیلاب در ولایت فاریاب، یک نفر جان باخته و خسارات هنگفت مالی به کشاورزان و باغ‌داران وارد شده است. در ولایت بدخشان نیز سیلاب خسارات سنگین برجای گذاشته است.

سید مسعود، آمر حوادث اداره‌ی مبارزه با حوادث حکومت طالبان در فاریاب می‌گوید که دوشنبه‌شب (۳۰ جوزا) ولسوالی‌های، قیصار، المار، گرزیوان و بلچراغ این ولایت شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

او گفت که در ولسوالی بلچراغ یکی از ساکنان این ولسوالی بر اثر وقوع سیلاب جان باخته است. هم‌چنین به گفته‌ی مسعود، در چهار ولسوالی دیگر نیز نزدیک به هزار درخت مثمر و صد خرمن گندم نابود شده است.

سخی‌محمد، یک تن از باشندگان ولسوالی بلچراغ فاریاب می‌گوید که سیلاب در روستای «کولیان‌چوب‌» منجر به تخریب خانه‌های مسکونی نیز شده است. شمار دقیق خانه‌های تخریب‌شده روشن نیست.

منابع محلی در بدخشان نیز می‌گویند که سیلاب در چهار ولسوالی این ولایت خسارات سنگین در پی داشته است.

به گفته‌ی منابع، طی دو روز اخیر در ولسوالی‌های جرم، وردوج، بهارک و ارگو ده‌ها خانه‌ی مسکونی و زمین‌های زراعتی تخریب شده است.

مولوی محمداکرم اکبری، رئیس مبارزه با حوادث طالبان در بدخشان می‌گوید که جاده عمومی وردوج-بهارک نیز بر اثر سیلاب مسدود شده بود؛ اما اکنون پاک‌کاری‌ شده است.

او می‌گوید که تنها در روستای «غوجه‌اشتل» ولسوالی ارگو، نُه خانه‌ی مسکونی بر اثر سیلاب تخریب شده است. به گفته‌ی او، تیمی برای بررسی و کمک‌رسانی اعزام شده است.