عکس: ارسالی به اطلاعات روز

ادامه‌ی اعتراض پناه‌جویان افغانستانی در پاکستان؛ خانواده‌های هزاره‌ صف دادخواهی‌شان را جدا کردند

در ادامه‌ی دادخواهی پناه‌جویان افغانستانی در پاکستان موسوم به «KILL US»، خانواده‌های هزاره و شیعه‌ی پناه‌جو می‌گویند که به‌ دلیل «تبعیض و اهانت» رهبری این روند، صف دادخواهی خود را جدا کرده‌اند.

این پناه‌جویان می‌گویند که حدود دو ماه می‌شود که ۲۵۰ خانواده‌ی هزاره در کنار خانواده‌هایی از اقوام تاجیک، پشتون و ازبیک در قالب حرکت «Kill Us» دست به تحصن زده‌اند.

در اعلامیه این شمار از پناه‌جویان اما آمده است که پناه‌جویان هزاره در میانه‌ی راه با خیانت رهبری روند «Kill Us» مواجه شده‌اند.

آنان گفته‌اند که «به دلیل اهانت، تبعیض و تعرض» رهبری جریان به هزاره‌ها، صف دادخواهی و تحصن شان را جدا کرده‌اند.

در این اعلامیه از فرد رهبر جریان نام‌ برده نشده و آمده است که این فرد با اعمال سیاست‌ها و خط مشی شخصی، هرگونه کمک غذایی، آب آشامیدنی، خیمه و کمک‌های مالی و اقتصادی را نپذیرفته و مواد اولیه‌ی تحصن‌کنندگان هزاره‌ به نقطه‌ی صفر رسیده است.

این پناه‌جویان در ادامه گفته‌اند از آن‌جایی‌که مسأله‌ی «نسل‌کشی هزاره‌ها در صدر برنامه‌ها و عناوین بین‌المللی کشورهای مهاجرپذیر قرار دارد، فعالان هزاره‌ها با پناه‌جویان هم‌صدا شوند و صدای آنان را به مراجع مسئول برسانند».

آنان خواستار کمک مالی نیز شده‌اند.

تسلط طالبان بر افغانستان موجی از مهاجرت شهروندان این کشور را در پی داشت. مقصد اکثریت مهاجرین، کشورهای پاکستان و ایران بوده است.

پناه‌جویان افغانستانی در پاکستان می‌گویند که ۱۰ ماه است که در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند. آنان از چندی به‌ این‌سو دست به تحصن زده‌اند.