سیلاب در ارزگان

۱۵ نفر در اثر جاری‌شدن سیلاب در ولسوالی گیزاب ارزگان جان باخته‌اند

منابع محلی در ولایت ارزگان می‌گویند که از اثر جاری‌شدن سیلاب در ولسوالی گیزاب این ولایت، ۱۵ نفر جان باخته و شش نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

منابع محلی به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۶ سرطان) در شماری از مناطق ولسوالی گیزاب سیل جاری شده است که در کنار تلفات جانی، به مردم خسارات هنگفت مالی نیز وارد کرده است.

با این حال، علی مرجان ذاکر، ولسوال طالبان برای ولسوالی گیزاب جان‌باختن دست‌کم هشت نفر را تأیید می‌کند، اما می‌گوید که آمار کلی تلفات تاکنون جمع‌آوری نشده است.

ذاکر همچنین می‌گوید که تعدادی از خانه‌های مسکونی، زمین‌های زراعتی و باغ‌ها نیز در نتیجه‌ی جاری‌شدن سیلاب تخریب شده است.

از سوی هم، منابع در ولسوالی چوره‌ی ولایت ارزگان می‌گویند که از اثر جاری‌شدن سیلاب در این ولسوالی نیز خسارات هنگفت مالی به مردم وارد شده است. به گفته‌ی منابع، سیلاب در این ولسوالی تلفات جانی در پی نداشته است.

موسا کلیم سحر، سخن‌گوی لوای چهارم پیاده‌ی ارتش طالبان در ارزگان نیز می‌گوید که روز گذشته در ولسوالی خاص ارزگان این ولایت سیلاب جاری شده و به مردم خسارت وارد کرده است.

سحر می‌گوید که حدود ۲۰۰ تن از نیروهای طالبان برای نجات مردم از سیل به ولسوالی خاص ارزگان اعزام شده‌اند و عملیات نجات ادامه دارد.

این همه در حالی است که در روزهای اخیر در شماری از ولایات دیگر، از جمله میدان‌وردک، غزنی، قندهار، زابل و پروان نیز سیلاب جاری شده و تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی بر جای گذاشته است.