طالبان در پنجشیر ده‌ها غیرنظامی را «گروگان گرفته‌اند»
عکس: ارسالی به اطلاعات روز

منابع: طالبان پنج کودک چوپان را در پنجشیر شکنجه کرده‌اند

منابع در منطقه‌ی عبدالله خیل ولسوالی دره‌ی ولایت پنجشیر می‌گویند که نیروهای طالبان پنج کودک را در این منطقه بازداشت و به شدت لت‌وکوب کرده‌اند.

دست‌کم دو منبع در صحبت با روزنامه اطلاعات روز این خبر را تأیید کرده و گفته‌اند که این کودکان مشغول چوپانی در کوه‌های عبدالله خیل بوده‌اند.

این منابع گفته‌اند که مردان منطقه‌ی عبدالله خیل برای چوپانی به کوه‌ها رفته نمی‌توانند، زیرا از سوی طالبان به اتهام عضویت و یا کمک به «جبهه مقاومت» بازداشت و زندانی می‌شوند.

منابع افزوده‌اند که نیروهای طالبان این کودکان را نخست اسیر گرفته و سپس با مُشت و لگد لت‌وکوب کرده‌اند. منابع گفتند که قبرغه‌های یکی از این کودکان از اثر شدت شکنجه شکسته است.

براساس معلوماتی که از دره عبدالله خیل ولسوالی دره‌ی پنجشیر به روزنامه اطلاعات روز رسیده، طالبان از مجموع ۵۱ باشنده‌ی این دره که سه روز قبل بازداشت کرده بودند، از ۱۳ نفرشان به اتهام همکاری با «جبهه مقاومت» اعتراف اجباری گرفته و به زندان مرکزی پنجشیر منتقل کرده‌اند.

این در حالی است که پس از شدت‌گرفتن درگیری‌ها در یک هفته‌ی اخیر در پنجشیر، حضور نظامیان طالبان در پنجشیر افزایش یافته و مکاتب و خانه‌های مردم را به قرارگاه تبدیل کرده‌اند.

منابع تأیید می‌کنند که طالبان روز گذشته دانش‌آموزان لیسه بازارک را در مرکز پنجشیر از صنف‌ها بیرون کرده گفته‌اند که تا پایان عملیات در این مکتب قرارگاه می‌سازند.