روحانی متجاوز بر شاگردش، به 20 سال زندان محکوم شد

اطلاعات روز: دادگاه ابتدایی کابل یک روحانی را به جرم تجاوز بر یک دختر ده ساله در ولایت قندوز، به 20 زندان و پرداخت یک‌ونیم میلیون افغانی به عنوان جبران خساره به خانواده‌ی قربانی محکوم کرده است. اما این حکم نهایی نیست و به محکوم حق درخواست تجدید داده شده است.

با این حال، وزارت امور زنان و شهروندان کشور از حکم این دادگاه‌ استقبال کرده‌اند. وزارت امور زنان دیروز حکم دادگاه را «عادلانه و گامی استوار در راستای تأمین عدالت اجتماعی، دفاع از حقوق زنان و تطبیق قانون منع خشونت علیه زنان» در کشور عنوان کرده است.

به تاریخ 2 ثور سال روان یک روحانی 30 ساله‌ی مسجد روستایی در شهر قندوز، یک دانش‌آموز قرآن‌ را مورد تجاوز جنسی قرار داد. فعالان حقوق زن در کشور گفته‌اند، این دختر ده ساله با چنان خشونتی مورد تجاوز جنسی روحانی مذکور قرار گرفته بود که حتا در شفاخانه عمل جراحی بر آن دختر تطبیق شده است.

در آن زمان این کار خانواده‌ی دختر و اهالی روستای محل زندگی آن‌ها را خشمگین کرد. به‌دنبال آن، این دختر ده ساله به خانه‌ی امن انتقال داده شد و پولیس قندوز روحانی متهم را به کابل انتقال داد؛ زیرا شایعاتی پخش شده بودند که اعضای خانواده‌ی متضرر برای حفظ آبروی‌شان، قصد کشتن دختر و روحانی را دارند.

روحانی مجرم در دادگاه به برقراری رابطه‌ی جنسی اعتراف کرده و گفته است، این کار با رضایت هردو طرف انجام شده است. اما دادگاه روایت او از شیوه‌ی انجام ارتباط جنسی را رد کرده است. در همین حال، کاکای دختر می‌گوید که اعضای خانواده‌ی دختر در دادگاه خواستار اعدام روحانی شدند؛ اما دادگاه این درخواست را نپذیرفته است.

دیدگاه‌های شما
  1. من رو حانی متجاوز دیدم.. وقتی دختر بچه 10 ساله بودم ….. که روحانی بود به من و دوستم تجاوز می کرد و وقتی فرار می کردیم کتک می خوردیم و اجازه نداشتیم صحبت کنیم حالا که بزرگ شدم دلم می خواد روی دار ببینمش
    لعنت بر روحانیت بی دین الان هم به هیچ کس نمی تونم بگم و عذاب می کشم..
    الخصوص وقتی می بینم همه به عنوان امام زاده می پرستنش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *