اطلاعات روز

طالبان: نگرانی کشورها درباره‌ تروریسم در افغانستان نادرست است

وزارت خارجه‌‌ طالبان نگرانی کشورها درباره‌ تروریسم در افغانستان را رد کرده و گفته است که مبنای این نگرانی‌ها معلومات و منابع نادرست‌ است.

این وزارت امروز (شنبه، ۲ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شماری از کشورها به‌شمول امریکا و پاکستان در نشست مجمع عمومی ملل متحد در مورد افغانستان اظهار نگرانی کردند که گویا هنوز هم تهدید تروریسم از افغانستان وجود دارد.

وزارت خارجه‌ طالبان گفته است که این نگرانی‌ها در حالی اظهار می‌شود که «طرف‌های مربوطه» تا اکنون آماده نیستند که کرسی افغانستان در سازمان ملل را به حکومت این گروه بسپارند.

در اعلامیه وزارت خارجه‌ طالبان آمده است: «این نگرانی‌ها متکی بر معلومات و منابع نادرست است. اگر این حق به حکومت افغانستان داده شود، فرصتی خواهد بود تا واقعیت‌های عینی و موجود در افغانستان با منطقه و جهان شریک شود و ممکن جای برای هیچ نوع نگرانی‌ای باقی نماند».

وزارت خارجه‌ طالبان تأکید کرده است که از خاک افغانستان عليه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و نه هم گروه‌های مسلح در این کشور وجود دارد.

این وزارت در اخیر نگرانی‌ کشورها را «بی‌جا» خوانده و گفته که جهانیان به‌جای این کار با طالبان با تعامل مثبت پیش روند و نگرانی‌‌ای خود را روبه‌رو شریک سازند.

پس از روی‌کارآمدن طالبان نگرانی‌هایی درباره افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان مطرح می‌شود.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در هفتادوهفتمین نشست مجمع سازمان ملل گفت که گروه‌های تروریستی بزرگ از جمله داعش، القاعده و تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان فعالیت دارند.