«تجمع ۱۳ هزار ۵۰۰ شبه‌نظامی اسلام‌گرا» در مرز افغانستان و تاجیکستان

روسلان میرزایف، رییس کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفته است که تعداد «اعضای گروه‌های اسلام‌گرا که در امتداد مرز تاجیکستان در افغانستان جمع شده‌اند، به بیشتر از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری آسیا پلاس تاجیکستان، او این اظهارات را دیروز (سه‌شنبه، ۲۶ میزان) در اولین روز کنفرانس بین‌المللی «همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای امنیت و مدیریت مرزها برای مقابله با تروریسم و جلوگیری از حرکت تروریست‌ها» در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان بیان کرده است.

میرزایف گفته است که بدون اعضای گروه داعش، شمار اعضای گروه‌های اسلام‌گرا که در امتداد مرز مشترک افغانستان با تاجیکستان جمع شده‌اند، به بیشتر از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد. به‌گفته‌ی او، تعداد اعضای داعش مشخص نیست.

او افزوده است که جلوگیری از جذب اعضای جدید و ایجاد مرکز مقابله با افراط‌گرایی بسیار مهم است.

وی همچنین خاطرنشان کرده است که در سال ۲۰۲۱، ۱۵۰۰ فرد تحت تعقیب، بازداشت و از بیش از ۴۰ حمله تروریستی در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای جلوگیری شده است.

یوسف رحمان، دادستان کل تاجیکستان در این کنفرانس درباره‌‌ی «خطر شکستن مرز افغانستان و تاجیکستان» هشدار داده است.

او گفته است: «مرزهای کشورهای آسیای مرکزی به حفاظت جهانی در برابر تروریسم نیاز دارند. کشورهای آسیای مرکزی، به‌ویژه تاجیکستان که طولانی‌ترین مرز مشترک با افغانستان را دارد، آسیب‌پذیرترین کشورها در برابر تروریست‌ها هستند».

در این نشست امام‌علی رحمان، رییس‌جمهور تاجیکستان نیز گفته است که گروه‌های تروریستی در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند و از قابلیت‌های فناوری اطلاعات پیشرفته برای دستیابی به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

پیش از این هم رهبران کشورهای آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان از گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان نگرانی کرده‌ بودند. روسیه نیز در این نگرانی شریک است.