اشرف غنی خواستار تقویت روابط افغانستان و پاکستان شد

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور به دعوت رسمی نواز شریف نخست وزیر پاکستان، صبح امروز در رأس یک هیأت عالی رتبه‌ی دولتی، عازم اسلام آباد پایتخت پاکستان شد. دفتر رسانه‌های ارتش پاکستان امروز با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد، اشرف غنی پس از رسیدن به اسلام آباد، با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان، راحیل شریف، رییس ستاد ارتش و مولانا فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای این کشور دیدار کرد.

بر اساس این خبرنامه، اشرف غنی در دیدار با راحیل شریف بر تقویت روابط دفاعی و امنیتی میان افغانستان و پاکستان تاکید کرد و خواستار همکاری در بخش‌های آموزشی و کنترل مرزی شد. در این خبرنامه آمده است، اشرف غنی در این دیدار از تلاش‌های پاکستان برای مبارزه با تروریزم با افغانستان قدردانی کرده است.

 از سویی هم، در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز‌ آمده است، اشرف غنی در سفر دو روزه عازم پاکستان شده است. براساس خبرنامه، رییس جمهور در این سفر با سران پاکستان روی گسترش و تحکیم روابط و همکاری‌‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف، بحث و تبادل نظر می‌‌کند.

در این خبرنامه آمده است، اشرف غنی در جریان این سفر با شماری از تاجران افغان و پاکستان نیز دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند. رییس جمهور در این سفر با گروپ دوستی پارلمانی افغانستان- پاکستان نیز دیدار خواهد کرد. این نخستین سفر اشرف غنی پس رسیدن به قدرت، به پاکستان است.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی،  احمد ضیا مسعود نماینده فوق‌العاده‌ی اشرف غنی، انجنیر محمدخان معاون اول ریاست اجرایی، سرپرست وزیران امور خارجه، مالیه، معارف، تجارت و صنایع، سرحدات و قبایل، رییس عمومی اداره‌ی امور ریاست جمهوری، رییس ستاد مشترک ارتش و رییس دارالانشای شورای عالی صلح در این سفر رییس جمهور را همراهی می‌کنند.