شکریه بارکزی از حمله‌ی انتحاری جان به سلامت برد

اطلاعات روز: یک حمله کننده‌ی انتحاری روز گذشته موتر حامل شکریه بارکزی، عضو مجلس نمایندگان را هدف قرار داد. در این رویداد بانو بارکزی زخم سطحی برداشت؛ اما ‌سه فرد ملکی کشته و 32 تن دیگر زخمی شدند. حشمت استانکزی، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل گفت، مهاجم انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی موتر حامل شکریه بارکزی انفجار داد.

استانکزی می‌گوید که در این رویداد سه غیر‌نظامی، به‌شمول یک دختر، کشته شده‌اند و ۳۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. در این حادثه موتر حامل شکریه بارکزی کاملا تخریب شده است. این انفجار حوالی ساعت ده صبح دیروز در مربوطات سرک دارالامان در مقابل دانشگاه کاتب رخ داد.

در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های وزارت امور داخله‌ی کشور به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در این رویداد سه فرد ملکی، به‌شمول یک دختر جوان که محصل یکی از مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی بود، جان باخته‌اند و 22 فرد ملکی دیگر زخمی شده‌اند. تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله به عهده نگرفته است.

اشرف غنی این حمله را محکوم کرده و آن را خلاف تمام ارزش‌های اسلامی و افغانی دانسته است. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌‌ای از قول اشرف غنی اعلام کرد، رییس جمهور به مسئولان امنیتی دستور داد تا چگونگی وقوع این حمله‌ی تروریستی را مورد تحقیق و بررسی جدی قرار دهند. اشرف غنی هم‌چنان دستور داده که با خانواده‌های قربانیان این حادثه‌ غم‌شریکی و دل‌جویی صورت گیرد.