ولایت پنجشیر
عکس: شبکه‌های اجتماعی

طالبان ساکنان یک روستای پنجشیر را به دنبال یک انفجار به‌گونه‌ی جبری به مسجد فراخواندند

منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که در پی وقوع یک انفجار در مرکز این ولایت، طالبان باشندگان محل را به‌گونه‌ی جبری به مسجد روستا جمع‌آوری کرده و به آنان هشدار داده‌اند که عامل این انفجار را پیدا کنند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این انفجار شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۷ قوس) در حومه‌های روستای «فروبل» در همجواری مقام ولایت پنجشیر رخ داده است.

روستای «فروبل» با مقام ولایت پنجشیر فاصله‌ی نزدیک دارد و توسط رودخانه‌ی پنجشیر از هم جدا شده است. طالبان بارها این روستا را تلاشی کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، جزئیات بیشتر در مورد محل وقوع رویداد و تلفات احتمالی برخاسته از آن در دسترس نیست. باشندگان محل می‌گویند که در تاریکی شب تنها صدای انفجار را شنیده و در مورد محل آن چیزی نمی‌دانند.

منابع از روستای «فروبل»، مرکز ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان صبح امروز به این روستا آمده و به مردم هشدار داده‌اند که در مورد محل انفجار و افراد دخیل در آن معلومات بدهند، اما مردم در پاسخ گفته‌اند که در این مورد چیزی نمی‌دانند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان همچنین به مردم هشدار داده‌اند که اگر در این مورد اطلاعات ندهند، آنان را لت‌وکوب و زندانی خواهند کرد. با این حال، منابع افزودند که فشار طالبان برای اعتراف اجباری مردم نتیجه نداده و اعضای این گروه تمام خانه‌ها را تلاشی و با مردم بدرفتاری کرده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در پنجشیر تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.