طالبان به‌خاطر جست‌وجوی اسلحه هفت قبر را در پنجشیر تخریب کرده‌اند

طالبان به‌خاطر جست‌وجوی اسلحه هفت قبر را در پنجشیر تخریب کرده‌اند

منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان به‌خاطر جست‌وجوی اسلحه، هفت قبر را در منطقه‌ی «تاواخ» ولسوالی عنابه‌ی این ولایت تخریب کرده‌اند.

منابع امروز (جمعه، ۲۵ قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این قبرها مربوط افرادی است که «در زمان جهاد علیه روس‌ها» کشته و در کوه‌های منطقه‌ی «تاواخ» دفن شده بودند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان آله‌ی کشف آهن و مواد انفجاری با خود دارند و هنگام جست‌وجو به‌دلیل موجودیت چره‌های بمب و سلاح‌های ثقیله در اطراف قبرها، این آله هشدار داده و طالبان به این گمان که سلاح موجود است، قبرها را تخریب کرده‌اند.

با این حال، منابع گفتند که طالبان موفق به کشف سلاح از این قبرها نشد‌اند.

برادرزاده‌ی یکی از افراد دفن‌شده در منطقه‌ی «تاواخ» می‌گوید که کاکایش در جنگ رودررو با روس‌ها کشته شده بود و طالبان روز گذشته قبر وی را تخریب کرده‌اند. این منبع گفت که این کار طالبان خلاف موازین اخلاقی و آموزه‌های اسلامی است.

مسئولان محلی طالبان در ولایت پنجشیر تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

منابع در پنجشیر می‌گویند که اجساد شماری از کسانی که در جنگ‌های چهار دهه‌ی اخیر کشته شده‌اند، در کوه‌های این ولایت دفن شده‌اند.

در جریان سال جاری نیز چندین عضو «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود که در جنگ با طالبان کشته شدند، در کوه‌های پنجشیر دفن شده‌اند. پیشتر منابع گفته بودند که طالبان قبر شماری از این افراد را نیز باز کرده‌اند.