اطلاعات روز

آرزوها برای سال ۲۰۲۳

نوید غورزنگ

مقامات حکومتی تعدادی از کشورها برای انگیزه دادن به مردم شان، لیستی از آرزوهای‌شان را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کردند.

جو بایدن: ما آرزو داریم در سال ۲۰۲۳ به پنج درصد رشد اقتصادی دست پیدا کنیم. با رسیدن به این آرزوی کوچک، ما موفق خواهیم شد خدمات بهتری برای شهروندان خود ارائه کنیم و بودجه‌ی کافی برای انجام تحقیقات علمی در تمامی زمینه‌ها داشته باشیم. از زنان و مردان کهن‌سال خود به‌خوبی مواظبت کنیم. بچه‌ها و نوجوانان کشور مان را در امر تحصیل و تعالی حمایت کنیم. اگر به رشد بیشتر از پنج درصد دست بیابیم، مطمئنا برای امریکایی‌ها هیجان و آسایش بیشتری خلق خواهیم کرد. از هر شهروند امریکایی خواهش می‌کنیم با ما یار و رفیق باشد.

پوتین: آرزوی ما در سال پیش‌ رو این خواهد بود که جنگ اوکراین را ببریم. هر روس یک پوتین است و جهان در سال پیش ‌رو خواهد دید.

شی جین پینگ: بازارهای جهان هنوز هم قابل تصرف است. آرزوی ما این است که مردم چین بازارهای قابل تصرف جهان را تصرف کنند. ما دوست داریم هرچه حمام و رختخواب و دفتر و هتل و دکان و شرکت و بازار است، پر از مال چینایی و نیروی کار چینی باشد. چینی‌ها آماده باشید!

امانویل مکرون: آرزو دارم به هر کشوری که می‌روم، رایحه‌ی عطر فرانسوی به مشامم برسد. این کار شدنی است، فرانسوی‌ها می‌توانند.

فومیو کیشیدا: آرزوی ما این است که در کنار صنعت جاپان، فرهنگ تربیتی جاپان را عالم‌گیر کنیم. جاپانی‌ها این کار را خواهند کرد و ما با تمام توان کنار مردم خویش خواهیم بود.

خامنه‌ای: ما همیشه یک آرزو داشتیم و آن نابودی کامل اسرائیل و شکست امریکا بوده است. البته عربستان را هم ذلیل و مادرمرده می‌خواهیم. در ضمن، من از خواهران بسیجی می‌خواهم دل شان را پر از محبت ولایت کنند.

زلنسکی: آرزوی من، آرزوی هر اوکراینی است. کشورهای متحد ما به قول شان عمل کنند و آنچه را قبل از شروع و در شروع جنگ می‌گفتند، در اختیار ما بگذارند. حرف خالی اوکراین را پیروز نخواهد کرد. به امید پیروزی!

ریشی سوناک: انگلستان سراسر حکمت است و ما تلاش خواهیم کرد با حکمت خویش بر جهان فرمانروایی کنیم. چنانچه انگلیسی‌ها در طول تاریخ این کار را کرده‌اند.

و سرانجام رهبر طالبان: ما دو تا آرزو داریم، یکی داخلی و دیگری بین‌المللی. آرزوی داخلی ما این است که زنان در خانه باشند. چیزی که آفت داخلی است از بین خواهد رفت. و چقدر که ملت مسلمان افغانستان می‌خواهد عزت برای خواهران و مادران‌شان تأمین می‌شود. آرزوی بین‌المللی ما این است که از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم که همی کشورهای کفر به آرزوهای‌شان نرسند. چرا که پیروزی اسلام فقط و فقط در شکست کفار بدست می‌آید. هر افغان باید همیتو آرزو داشته باشه، کدام کسی که آرزوی خلاف کند ما او را بغاوت‌گر گفته می‌کشیم.