صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی جبهه مقاومت ملی
عکس: شبکه‌های اجتماعی

«جبهه مقاومت»: طالبان زندان‌بانان بیمار اند که از کشتن آدم‌ها لذت می‌برند

صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود می‌گوید که افغانستان به یک زندان بزرگ تبدیل شده و گروه طالبان مردم این کشور را به گروگان گرفته‌اند.

احمدی امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ دلو) در توییتی نوشته است که طالبان «زندان‌بانان بیمار و آدم‌کش اند که از شکنجه و کشتار آدم‌ها لذت می‌برند».

او همچنین نوشته است که طالبان و ملا هبت‌الله، رهبر این گروه «در فردای آزادی به دادگاه‌های مردمی کشانده می‌شوند».

احمدی این اظهارات را پس از آن مطرح کرده است که روز گذشته به‌دنبال یک شایعه مبنی بر انتقال افراد از میدان هوایی کابل به ترکیه، ده‌ها نفر به این میدان هجوم بردند.

سخن‌گویان طالبان شایعات انتقال افراد از میدان هوایی به ترکیه را «دروغ مطلق» خواندند و اعلام کردند افرادی که به میدان هوایی مراجعه کرده بودند، بازگردانده شده‌اند.

ویدیوهایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد نیروهای طالبان برای عقب‌راندن مردم شلیک می‌کنند و دشنام می‌دهند.

در یکی از این ویدیوها دیده می‌شود که یک عضو نیروهای طالبان بر فردی که بالای دیوار سمنتی نشسته و قصد عبور از دیوار را دارد، مستقیم شلیک می‌کند.

هجم مردم به‌سوی میدان هوایی کابل برای خروج از کشور تازه نیست. شام روز ۱۵ آگست ۲۰۲۱ میلادی، زمانی که نیروهای طالبان وارد کابل شدند، نیز صدها نفر برای خروج از کشور به این میدان هوایی هجوم برده بودند.