شبکه‌های مخابراتی

باشندگان پنجشیر از توقف فعالیت شب‌هنگام شبکه‌های مخابراتی در این ولایت شکایت دارند

باشندگان ولایت پنجشیر می‌گویند که فعالیت شبکه‌های مخابراتی در این ولایت از طرف شب متوقف می‌شود که آنان را با مشکلات ارتباطی مواجه می‌کند.

به‌گفته‌ی باشندگان پنجشیر، در جریان یک هفته‌ی اخیر دست‌کم دو بار خدمات مخابراتی از ساعت شش شام تا هشت صبح متوقف شده است.

محمد رستم (اسم مستعار)، باشنده‌ی دره‌ی حصارک ولایت پنجشیر می‌گوید که بیشتر نقاط پنجشیر، به‌ویژه دره‌های جانبی این ولایت را شرکت مخابراتی سلام تحت پوشش قرار داده است.

به‌گفته‌ی محمد رستم، توقف خدمات مخابراتی از طرف شب سبب نگرانی و تشویش نزدیکان آنان در کابل و سایر ولایات می‌شود. منابع می‌افزایند که خدمات مخابراتی شبکه سلام بیشتر و از سایر شبکه‌ها کم‌تر متوقف می‌شود.

در همین حال، برخی منابع دیگر از پنجشیر می‌گویند که نیروهای طالبان از ساختمان‌های مربوط به پایه‌های آنتن مخابراتی به‌عنوان پاسگاه استفاده می‌کنند و به همین دلیل کارمندان شبکه‌های مخابراتی در جریان روز و شب به این پایه‌ها دسترسی ندارند.

به‌گفته‌ی این منابع، کارمندان شبکه‌های مخابراتی یک بار در هفته برای بررسی پایه‌ها می‌روند و دوباره بر می‌گردند.

از سوی هم، منابع می‌گویند در صورتی که در شبکه‌های مخابراتی عارضه پیش بیاید، کارمندان این شبکه‌ها بدون هماهنگی و اجازه فرمانده عمومی قطعه نظامی طالبان در منطقه به کوه‌ها رفته نمی‌توانند و این موضوع سبب می‌شود تا رفع عارضه زمانگیر شود.

این درحالی است که طالبان در آغاز حملات‌شان به ولایت پنجشیر در جریان سال گذشته، نیز فعالیت شبکه‌های مخابراتی را متوقف و جریان برق و راه‌های مواصلاتی پنجشیر را نیز قطع کرده بودند.