اجساد تیرباران‌شده سه جوان در بامیان پیدا شد
عکس: شبکه‌های اجتماعی

اجساد تیرباران‌شده‌ی سه جوان در بامیان پیدا شد

منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند که اجساد تیرباران‌شده‌ی سه جوان در نواحی مرزی ولسوالی‌های کهمرد و سیغان این ولایت پیدا شده است.

یک منبع معتبر روز پنج‌شنبه (۴ حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این جوانان محمدآصف، محمدغنی و کریم نام دارند و باشندگان روستای «خشک‌دره» ولسوالی سیغان بامیان بودند.

به‌گفته‌ی منبع، محمدآصف و محمدغنی باهم برادر بودند و هفته‌ی گذشته همراه با کریم پس از صرف غذای چاشت در بازار ولسوالی کهمرد، ناپدید شده بودند.

منبع افزود که این جوانان در معدن زغال‌سنگ ولسوالی دره‌صوف ولایت سمنگان کار می‌کردند و هنگام برگشت، مفقود شده بودند.

طبق اطلاعات منبع، اجساد تیرباران‌شده‌ی هر سه جوان امروز از ساحه‌ی کوتل «دندان‌شکن»، مرز ولسوالی‌های کهمرد و سیغان پیدا شده است.

انور سعادت‌یار که خبرهای حوزه‌ی بامیان و دایکندی را پوشش می‌دهد نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، این خبر را تأیید کرد.

سعادت‌یار گفت که افراد ناشناس پس از تیرباران این جوانان، اجسادشان را داخل یک دره در نزدیکی کوتل «دندان‌شکن» پرتاپ کرده بودند. به‌گفته‌ی او، محمدآصف و محمدغنی هردو دانشجویان دانشگاه کابل بودند.

مسئولان محلی طالبان در ولایت بامیان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

در طی بیش از یک‌ونیم سال گذشته که طالبان بر افغانستان مسلط شده‌اند، صدها مورد قتل‌های مرموز و هدفمند در بخش‌های مختلف کشور، از جمله بامیان اتفاق افتاده است.