بدرالدین حیدری

فرمانده پیشین پولیس بکخیل پکتیکا پس از بازداشت توسط طالبان، به قتل رسید

بدرالدین حیدری، فرمانده پیشین پولیس ولسوالی بکخیل ولایت پکتیکا یک روز پس از بازداشت توسط طالبان، به قتل رسیده است.

نزدیکان آقای حیدری شام امروز (چهارشنبه، ۱۰ حوت) خبر قتل او را در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کردند.

روز گذشته منابع به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که بدرالدین حیدری توسط طالبان در مرکز ولایت خوست بازداشت شده است. طالبان خبر بازداشت او را رد کرده بودند.

اکنون نزدیکان وی می‌گویند که او پس از سقوط نظام جمهوری به‌دست طالبان، به پاکستان رفته بود و روز گذشته از طریق بندر غلام‌خان وارد ولایت خوست شده بود.

به‌گفته‌ی یکی از نزدیکان این نظامی پیشین، یکی از دوستان او از ولایت پکتیکا برایش پول حواله کرده بود و او هنگامی که می‌خواست پول را از صرافی بگیرد، توسط طالبان شناسایی و بازداشت شده بود.

منبع گفت که طالبان بدرالدین حیدری را به همکاری با «جبهه مقاومت» متهم کرده و گفته‌اند که وی برای افراد این جبهه پول انتقال می‌داده است.

روز گذشته نیز منابع گفته بودند که طالبان این نظامی پیشین را به تمویل مالی «باغیان» متهم کرده‌اند. طالبان مخالفان مسلح شان را باغی می‌خوانند.

طالبان پیش از این هم بارها نظامیان پیشین را به‌ بهانه‌های مختلف بازداشت و زندانی کرده‌اند. در چندین مورد، نظامیان پیشین زیر شکنجه‌ی این گروه جان باخته‌اند.

به‌گفته‌ی منتقدان، این کار طالبان انتقام‌جویی از نظامیان پیشین است و اعضای این گروه به اعلام عفو عمومی رهبر شان پابند نیستند.