طالبان در کابل مانع دادخواهی خانواده‌های هشت نفر کشته‌شده در بلخ شدند
Captured from TOLOnews

طالبان در کابل مانع دادخواهی خانواده‌های هشت نفر کشته‌شده در بلخ شدند

خانواده‌ها و نزدیکان هشت نفری که دو روز پیش توسط طالبان در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ کشته شدند، می‌گویند که آن‌ها اجساد را برای دادخواهی به کابل منتقل کرده بودند، اما طالبان مانع اعتراض‌شان شده‌اند.

اعضای این خانواده‌ها می‌گویند که افراد کشته‌شده کارمندان یک شرکت ساختمانی و نظامیان پیشین هستند، اما طالبان آنان را زیر نام «افراد باغی و اختطاف‌گر» به قتل رسانده‌اند.

دست‌کم سه منبع از نزدیکان افراد کشته‌شده امروز (جمعه، ۱۹ حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفتند که آن‌ها می‌خواستند در برابر ساختمان دفتر سازمان ملل در کابل (یوناما) اعتراض کنند، اما طالبان مانع شده‌اند.

اعضای خانواده‌های افراد کشته‌شده می‌گویند که طالبان با کشتن این هشت نفر زیر نام «باغی و اختطاف‌گر» به شخصیت، قوم و زبان‌شان آسیب رسانده‌اند.

آن‌ها همچنین می‌گویند در مکانی که اجساد این هشت نفر پیدا شده، نشانی از درگیری دو طرفه وجود ندارد. نزدیکان و خانواده‌های این افراد خواستار اعاده‌ی حیثیت و شخصیت هستند و همچنین عدالت می‌خواهند.

به‌گفته‌ی بستگان قربانیان، طالبان باید واضح کنند که به چه جرمی این هشت نفر را به قتل رسانده‌اند.

منابع می‌گویند پس از آن‌که طالبان مانع اعتراض نزدیکان و خانواده‌های این افراد شده، آن‌ها اجساد را به‌گونه‌ی گروهی در کابل دفن کرده‌اند.

این درحالی است که دو روز قبل (چهارشنبه، ۱۷ حوت) فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت بلخ در خبرنامه‌ای مدعی شد که هشت «باغی و اختطاف‌گر» در درگیری با نیروهای این گروه در شهر مزارشریف کشته شده‌اند.